Radical E
(Sprache: Englisch)
"Radical E" ist ein Buch für leitende Angestellte und Manager, die ihre traditionellen Unternehmen der Old Economy um eine Internetkomponente erweitern wollen. Ein solches Vorhaben erfordert aber eine komplette Neuorientierung im Hinblick auf...
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Buch
Produktdetails
Produktinformationen zu „Radical E “
Klappentext zu „Radical E “
"Radical E" ist ein Buch für leitende Angestellte und Manager, die ihre traditionellen Unternehmen der Old Economy um eine Internetkomponente erweitern wollen. Ein solches Vorhaben erfordert aber eine komplette Neuorientierung im Hinblick auf Unternehmensziele, Strategien und Betriebsabläufe. Anhand von 10 interessanten Fallstudien erläutern die Autoren erfolgreiche Strategien für die Verwandlung traditoneller Unternehmen in ein E-Business. Darüber hinaus erläutern sie eine Reihe allgemeiner Voraussetzungen für den erfolgreichen Handel im Internet, und zwar am Beispiel von Unternehmen, wie General Motors, Southwest Airlines, Wells Fargo, Egghead.com, Mayo Clinic, Staples, Harrods, Enron, DavidBowie.com und Progressive Insurance.Inhaltsverzeichnis zu „Radical E “
AcknowledgmentsIntroduction: A Radical Start
The New Rules
GE Plastics-Making the Internet Part of the Culture
Enron-Redefining Yourself through New Markets
Victoria's Secret-It's the Brand, Offline and Online
Nortel-Agility, Not Speed, Fuels Success
David Bowie-An Interactive Community That Rocks
GM-Finding a Catalyst for Shaking Tradition
Southwest Airlines-Simplicity Wins, Complexity Confuses
Progressive-Innovation Driven by Pragmatism
Staples-Multiple Channels Mean Repeat Customers
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Index
Bibliographische Angaben
- Autoren: Joel Kurtzman , Glenn Rifkin
- 2001, 1. Auflage., X, 214 Seiten, Maße: 23,7 cm, Gebunden, Englisch
- Verlag: Wiley & Sons
- ISBN-10: 0471410470
- ISBN-13: 9780471410478
Sprache:
Englisch
Rezension zu „Radical E “
"As recent events demonstrate, identifying and exploiting opportunities in today's economy demands focus, diligence, patience, and a keen ability to plot a smart course through uncertainty. This month, a range of new books offers much-needed perspective on navigating the choppy waters of modern-day business. Joel Kurtzman and Glen Rifkin's Radical E explores the failed promises and untapped potential of e-commerce in the wake of the dotcom meltdown. The authors, both New York Times writers, open with the once-shocking premise that the real story of the Internet rests not with startups and stratospheric market valuations, but with so-called old-economy companies that "turned left when everyone around them was turning right," thus capitalizing on new technological possibilities and gaining competitive advantage. Kurtzman and Rifkin examine how such players such as Victoria's Secret and Southwest Airlines embraced the Internet through a combination of established business methods and innovative online offerings, presenting key strategic lessons for those operating across a range of industries. The bottom line: Success in Internet commerce will come more arduously than once imagined, but its fruits are real, bountiful, and worth the effort." (eCompany, June 2001)"...offers an impressive selection of case studies..." (Information Age, September 2001)
"If you like to impress management and the consultants this might be the read you need..." (Freelance Informer, 5 October, 2001)
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