EUROSHOCK - Drag Reduction by Passive Shock Control / Notes on Numerical Fluid Mechanics Bd.56 (PDF)
Results of the Project EUROSHOCK, AER2-CT92-0049 Supported by the European Union, 1993 - 1995
(Sprache: Englisch)
This volume contains the description of an EC-sponsered program to study all relevant aspects of shock/ boundary-layer interaction control, the latter designed to improve aircraft performance at design (cruise) and off-design conditions. The work being...
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Produktdetails
Produktinformationen zu „EUROSHOCK - Drag Reduction by Passive Shock Control / Notes on Numerical Fluid Mechanics Bd.56 (PDF)“
This volume contains the description of an EC-sponsered program to study all relevant aspects of shock/ boundary-layer interaction control, the latter designed to improve aircraft performance at design (cruise) and off-design conditions. The work being presented includes a discussion of basic control experiments and the corresponding physical modeling, to account for shock control and a discussion of the airfoil experiments conducted for code validation and control assessment, in conjunction with the basic experiments and computations. The contents is comprised of a section giving a broad overview of the research carried out here and more detailed individual contributions by the participants in the research.
Der Band enthält den Abschlußbericht eines von EU geförderten Projekts EUROSHOCK, das alle relevanten Aspekte der Kontrolle von Stoßfronten und Grenzschichten (wichtig z.B. für die Verbesserung der Flugeigenschaften von Fluzeugen) untersuchte. Neben einer ausführlichen Diskussion der grundlegenden Kontrollexperimente und der zugrundeliegenden Modellierung werden auch die Versuche an Tragflächen beschrieben, die zur Validierung von Modellrechnungen durchgeführt werden. Darüber hinaus enthält der Band auch die detaillierten Ergebnisse der Teilnehmer an dem Forschungsprogramm.
Der Band enthält den Abschlußbericht eines von EU geförderten Projekts EUROSHOCK, das alle relevanten Aspekte der Kontrolle von Stoßfronten und Grenzschichten (wichtig z.B. für die Verbesserung der Flugeigenschaften von Fluzeugen) untersuchte. Neben einer ausführlichen Diskussion der grundlegenden Kontrollexperimente und der zugrundeliegenden Modellierung werden auch die Versuche an Tragflächen beschrieben, die zur Validierung von Modellrechnungen durchgeführt werden. Darüber hinaus enthält der Band auch die detaillierten Ergebnisse der Teilnehmer an dem Forschungsprogramm.
Autoren-Porträt
Die Herausgeber entstammen den am Forschungsprojekt beteiligten Institutionen.Dr. Egon Stanewsky und Dr. Wolfgang Geißler forschen am DLR in Göttingen.
Professor Jean Delery am ONERA in Chatillon (Frankreich).
Dr. John Fulker am DRA in Bedford (England).
Bibliographische Angaben
- 2013, 1997, 414 Seiten, Englisch
- Herausgegeben: Egon Stanewsky, Jean Delery, John Fulker, Wolfgang Geißler
- Verlag: Vieweg+Teubner Verlag
- ISBN-10: 3322907112
- ISBN-13: 9783322907110
- Erscheinungsdatum: 17.04.2013
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eBook Informationen
- Dateiformat: PDF
- Größe: 87 MB
- Ohne Kopierschutz
- Vorlesefunktion
Sprache:
Englisch
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