Papers of Thomas Jefferson, Second Series: Performance and Gender in Ancient Greece (eBook / PDF)
Nondramatic Poetry in Its Setting
Produkt empfehlen
2 Klicks für mehr Datenschutz: Erst wenn Sie hier klicken, wird der Button aktiv und Sie können Ihre Empfehlung an Facebook senden. Schon beim Aktivieren werden Daten an Dritte übertragen – siehe i.
2 Klicks für mehr Datenschutz: Erst wenn Sie hier klicken, wird der Button aktiv und Sie können Ihre Empfehlung an Twitter senden. Schon beim Aktivieren werden Daten an Dritte übertragen – siehe i.
2 Klicks für mehr Datenschutz: Erst wenn Sie hier klicken, wird der Button aktiv und Sie können Ihre Empfehlung an Google+ senden. Schon beim Aktivieren werden Daten an Dritte übertragen – siehe i.
Wenn Sie diese Felder durch einen Klick aktivieren, werden Informationen an Facebook, Twitter oder Google in die USA übertragen und unter Umständen auch dort gespeichert. Näheres erfahren Sie durch einen Klick auf das i.
Versandkostenfrei

Weitere Produktdetails
Produktinformationen zu „Papers of Thomas Jefferson, Second Series: Performance and Gender in Ancient Greece (eBook / PDF)“
"Like love, Greek poetry was not for hereafter," writes Eva Stehle, "but shared in the present mirth and laughter of festival, ceremony, and party." Describing how men and women, young and adult, sang or recited in public settings, Stehle treats poetry as an occasion for the performer's self-presentation. She discusses a wide range of pre-Hellenistic poetry, including Sappho's, compares how men and women speak about themselves, and constructs an innovative approach to performance that illuminates gender ideology. After considering the audience and the function of different modes of performance--community, bardic, and closed groups--Stehle explores this poetry as gendered speech, which interacts with performers' bodily presence to create social identities for the speakers. Texts for female choral performers reveal how women in public spoke in order to disavow the power of their speech and their sexual power. Male performers, however, could manipulate gender as an ideological system: they sometimes claimed female identity in addition to male, associated themselves with triumph over a defeated (mythical) female figure, or asserted their disconnection from women, thereby creating idealized social identities for themselves. A final chapter concentrates on the written poetry of Sappho, which borrows the communicative strategy of writing in order to create a fictional speaker distinct from the singer, a "Sappho" whom others could re-create in imagination.Originally published in 1997.
The Princeton Legacy Library uses the latest print-on-demand technology to again make available previously out-of-print books from the distinguished backlist of Princeton University Press. These editions preserve the original texts of these important books while presenting them in durable paperback and hardcover editions. The goal of the Princeton Legacy Library is to vastly increase access to the rich scholarly heritage found in the thousands of books published by
... mehr
Princeton University Press since its founding in 1905.
... weniger
Produktdetails
2014, 386 Seiten, Englisch, Verlag: Princeton University Press, ISBN-10: 1400864291, ISBN-13: 9781400864294, Erscheinungsdatum: 14.07.2014
Abhängig von Bildschirmgröße und eingestellter Schriftgröße kann die Seitenzahl auf Ihrem Lesegerät variieren.
eBook Informationen
- Dateiformat: PDF
- Mit Kopierschutz
Filiallieferung
Bei diesem Artikel ist eine Lieferung in die Filiale nicht möglich!
Ähnliche Artikel finden
0 Gebrauchte Artikel zu „Papers of Thomas Jefferson, Second Series: Performance and Gender in Ancient Greece“
Zustand | Preis | Porto | Zahlung | Verkäufer | Rating |
---|
Kommentare zu "Papers of Thomas Jefferson, Second Series: Performance and Gender in Ancient Greece"
Keine Kommentare vorhanden
Jetzt ersten Kommentar schreiben!Schreiben Sie den ersten Kommentar zu "Papers of Thomas Jefferson, Second Series: Performance and Gender in Ancient Greece".
Kommentar verfassen