University of Pennsylvania Press: Porta Palazzo (eBook / ePub)
The Anthropology of an Italian Market
Produkt empfehlen
2 Klicks für mehr Datenschutz: Erst wenn Sie hier klicken, wird der Button aktiv und Sie können Ihre Empfehlung an Facebook senden. Schon beim Aktivieren werden Daten an Dritte übertragen – siehe i.
2 Klicks für mehr Datenschutz: Erst wenn Sie hier klicken, wird der Button aktiv und Sie können Ihre Empfehlung an Twitter senden. Schon beim Aktivieren werden Daten an Dritte übertragen – siehe i.
2 Klicks für mehr Datenschutz: Erst wenn Sie hier klicken, wird der Button aktiv und Sie können Ihre Empfehlung an Google+ senden. Schon beim Aktivieren werden Daten an Dritte übertragen – siehe i.
Wenn Sie diese Felder durch einen Klick aktivieren, werden Informationen an Facebook, Twitter oder Google in die USA übertragen und unter Umständen auch dort gespeichert. Näheres erfahren Sie durch einen Klick auf das i.
Versandkostenfrei

Weitere Produktdetails
Produktinformationen zu „University of Pennsylvania Press: Porta Palazzo (eBook / ePub)“
Porta Palazzo, arguably Western Europe's largest open-air market, is a central economic, social, and cultural hub for Italians and migrants in the city of Turin. Open-air markets like Porta Palazzo have existed for centuries in Europe; although their function has changed over time-traditional markets are no longer the primary place to buy food-they remain popular destinations. In an age of supermarkets and online commerce, markets offer unique social and cultural opportunities and bring together urban and rural worldviews. These factors are often overlooked in traditional economic studies of food distribution, but anthropologist Rachel E. Black contends that social relations are essential for building and maintaining valuable links between production and consumption.From the history of Porta Palazzo to the current growing pains of the market, this book concentrates on points where trade meets cultural identities and cuisine. Its detailed and perceptive portraits of the market bring into relief the lives of the vendors, shoppers, and passersby. Black's ethnography illuminates the daily work of market-going and the anxieties of shoppers as they navigate the market. It examines migration, the link between cuisine and cultural identity, culinary tourism, the connection between the farmers' market and the production of local food, and the urban planning issues negotiated by the city of Turin and market users during a recent renovation. This vibrant study, featuring a foreword by Slow Food Movement founder Carlo Petrini, makes a strong case for why markets like Porta Palazzo are critical for fostering culinary culture and social life in cities.
Produktdetails
2012, 232 Seiten, Englisch, Verlag: University of Pennsylvania Press, Inc., ISBN-10: 0812205790, ISBN-13: 9780812205794, Erscheinungsdatum: 16.04.2012
Abhängig von Bildschirmgröße und eingestellter Schriftgröße kann die Seitenzahl auf Ihrem Lesegerät variieren.
eBook Informationen
- Dateiformat: ePub
- Mit Kopierschutz
Filiallieferung
Bei diesem Artikel ist eine Lieferung in die Filiale nicht möglich!
0 Gebrauchte Artikel zu „University of Pennsylvania Press: Porta Palazzo“
Zustand | Preis | Porto | Zahlung | Verkäufer | Rating |
---|
Kommentare zu "University of Pennsylvania Press: Porta Palazzo"
Keine Kommentare vorhanden
Jetzt ersten Kommentar schreiben!Schreiben Sie den ersten Kommentar zu "University of Pennsylvania Press: Porta Palazzo".
Kommentar verfassen