Designing Web & Mobile Graphics
Fundamental Concepts for Web and Interactive Projects
(Sprache: Englisch)
Graphics are key to the user experience of online content, especially now that users are accessing that content on a multitude of devices: smartphones, tablets, laptops, and desktops. This book provides foundational methodology for optimal use of graphics...
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Produktinformationen zu „Designing Web & Mobile Graphics “
Klappentext zu „Designing Web & Mobile Graphics “
Graphics are key to the user experience of online content, especially now that users are accessing that content on a multitude of devices: smartphones, tablets, laptops, and desktops. This book provides foundational methodology for optimal use of graphics that begins with HTML and CSS, and delves into the worlds of typography, color, transparency, accessibility, imagery, and layout for optimal delivery on all the different devices people use today. It serves beginners and intermediate web builders alike with a complete foundation needed to create successful illustrative and navigational imagery for web and mobile.
Inhaltsverzeichnis zu „Designing Web & Mobile Graphics “
Chapter 1: Understanding HTML Chapter 2: Styling with CSS Chapter 3: Web Typography Chapter 4: Challenges in Web Design Chapter 5: Color for the Web Chapter 6: Images for the Web Chapter 7: Creating Images for the Web Chapter 8: Transparency and Shadow Chapter 9: Favicons and Mobile Bookmarks Chapter 10: Lists and Icon Fonts Chapter 11: Image Maps Chapter 12: Laying Out Pages Chapter 13: Images for Responsive Web Design Chapter 14: Aligning Images Index
Autoren-Porträt von Christopher Schmitt
Christopher Schmitt ist der Präsident/Vorstandsvorsitzende (CEO) von Heatvision.com, Inc., einem Unternehmen für neue Medien und Design mit Sitz in Tallahassee, Florida. Christopher ist Webdesigner, der seit 1993 mit dem Web arbeitet und Mitte der 90er Jahre sowohl für David Siegel als auch für Lynda Weinman als Praktikant tätig war, während er als Student an der Florida State University an seinem Abschluss im Bereich der Kunstwissenschaften mit dem Schwerpunkt grafische Gestaltung feilte.
Bibliographische Angaben
- Autor: Christopher Schmitt
- 2012, 312 Seiten, Maße: 21,5 x 23,3 cm, Kartoniert (TB), Englisch
- Verlag: New Riders
- ISBN-10: 0321858549
- ISBN-13: 9780321858542
- Erscheinungsdatum: 21.12.2012
Sprache:
Englisch
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