Strategic Management - New Rules for Old Europe
(Sprache: Englisch)
Lecturers and researchers at Saarland University's Europa-Institut present the latest findings and trends of their most important research topics. They discuss the present state of the art in European management, focussing on the areas of marketing &...
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Produktinformationen zu „Strategic Management - New Rules for Old Europe “
Lecturers and researchers at Saarland University's Europa-Institut present the latest findings and trends of their most important research topics. They discuss the present state of the art in European management, focussing on the areas of marketing & commerce, finance, human resource management & entrepreneurship, as well as European policy.
Klappentext zu „Strategic Management - New Rules for Old Europe “
The European market presents numerous opportunities and challenges for business enterprises. In this anthology, lecturers and researchers of Saarland University's Europa-Institut present the latest findings and trends of their most important research topics. They discuss the present state of the art in European management, focussing on the areas of marketing&commerce, finance, human resource management&entrepreneurship, as well as European policy.Furthermore, important environmental changes like theEU enlargement have been taken into account and the consequential challenges for Old Europe concerning management and policy are identified and analysed.
Inhaltsverzeichnis zu „Strategic Management - New Rules for Old Europe “
Changes in the Institutional EnvironmentChanges for Companies: Outside-Inside- Perspective
Changes for Companies: Inside-Outside-Perspective
Consequences for Germany
Autoren-Porträt
Prof. Dr. Christian Scholz, geboren 1952, ist nach dem Studium und einer Assistententätigkeit an der Universität Regensburg sowie Forschungsaufenthalten an der Harvard Business School seit 1986 Inhaber eines Lehrstuhls für Betriebswirtschaftslehre an der Universität des Saarlandes. Gleichzeitig ist er Direktor des dortigen Europa-Instituts und seines MBA-Studiengangs "European Management" und des Instituts für Managementkompetenz (imk). Außerdem ist er Mitherausgeber der "Zeitschrift für Personalforschung" und tätig in der Managementweiterbildung und Unternehmensberatung speziell für Personalmanagement, Unternehmenskultur und Trendforschung.Univ.-Professor Dr. Joachim Zentes ist Inhaber des Lehrstuhls für Betriebswirtschaftslehre, insbesondere Außenhandel und Internationales Management, an der Universität des Saarlandes, Direktor des Instituts für Handel&Internationales Marketing (H.I.MA.) an der Universität des Saarlandes sowie Direktor der Sektion Wirtschaftswissenschaft des Europa-Instituts der Universität des Saarlandes.
Bibliographische Angaben
- 2006, VIII, 314 Seiten, mit Abbildungen, Maße: 17,2 x 24,5 cm, Gebunden, Englisch
- Herausgegeben von Scholz, Christian; Zentes, Joachim
- Herausgegeben: Christian Scholz, Joachim Zentes
- Verlag: Gabler
- ISBN-10: 383490211X
- ISBN-13: 9783834902115
Sprache:
Englisch
Rezension zu „Strategic Management - New Rules for Old Europe “
"Insgesamt ließe sich das sehr überzeugende und in jeder Hinsicht empfehlenswerte Buch auch überschreiben mit 'Good Rules für Good Old Europe'." Die Bank, 07/2006
Kommentar zu "Strategic Management - New Rules for Old Europe"
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