Teaching Children with Autism to Mind-Read
A Practical Guide for Teachers and Parents
(Sprache: Englisch)
Das erste praxisorientierte Buch über die Anwendung der "Gedankentheorie" bei Kindern mit Autismus. Der Schwerpunkt liegt auf der wirkungsvollen Behandlung sozialer und kommunikativer Abnormitäten bei Kindern mit Autismus mit Hilfe der Gedankentheorie (auch...
Leider schon ausverkauft
versandkostenfrei
Buch (Kartoniert)
83.90 €
Produktdetails
Produktinformationen zu „Teaching Children with Autism to Mind-Read “
Das erste praxisorientierte Buch über die Anwendung der "Gedankentheorie" bei Kindern mit Autismus. Der Schwerpunkt liegt auf der wirkungsvollen Behandlung sozialer und kommunikativer Abnormitäten bei Kindern mit Autismus mit Hilfe der Gedankentheorie (auch als "Gedankenlesen" bezeichnet). Hier geht es um die Fähigkeit, den Gemütszustand (Gedanken, Einstellungen, Wünsche, Absichten etc.) anderer zu erfassen und die Fähigkeit, mit dieser Information zu ergründen, was sie sagen wollen, ihr Verhalten sinnvoll zu deuten und vorauszusagen, was sie als nächstes tun werden. Ein unverzichtbares Buch für alle, die in diesem Bereich arbeiten.
Klappentext zu „Teaching Children with Autism to Mind-Read “
The difficulties experienced by children with autism and related conditions in inferring the thoughts, beliefs, desires and intentions of others are well documented in numerous studies. It now seems that these deficits underlie many of the social and communication problems that are characteristic of autism. Teaching Children with Autism to Mind-Read explores the relationship of "theory of mind" deficits to other areas of children's functioning and describes existing experimental work that has attempted to enhance the skills associated with understanding others' minds.Drawing on their own intervention programme, and providing detailed information about the teaching materials and strategies they use, the authors provide practical guidelines for helping children with autism spectrum conditions to improve their understanding of beliefs, emotions and pretence. The authors tackle specific problematic issues including:
* how to interpret facial expressions
* how to recognise feelings of anger, sadness, fear and happiness
* how feelings are affected by what happens and what is expected to happen
* how to see things from another person's perspective
* how to understand another person's knowledge and beliefs
This easy-to-follow graded teaching guide is of particular relevance to special needs teachers, educational and clinical psychologists, speech and language therapists, and carers of children with autism spectrum conditions.
Inhaltsverzeichnis zu „Teaching Children with Autism to Mind-Read “
Teaching About Emotions.Teaching About Informational States.
Developing Pretend Play.
Future Directions.
Autoren-Porträt von Patricia Howlin, Simon Baron-Cohen, Julie Hadwin
Simon Baron-Cohen ist Professor für Psychologie und Psychiatrie am Trinity College der University of Cambridge und Direktor am Zentrum für Autismusstudien. Er forscht seit über zwanzig Jahren zum Thema Autismus und Geschlechtsunterschiede. Er veröffentlichte eine Vielzahl an wissenschaftlichen Artikeln
Bibliographische Angaben
- Autoren: Patricia Howlin , Simon Baron-Cohen , Julie Hadwin
- 1999, 1. Auflage, XII, 290 Seiten, mit Abbildungen, Maße: 18,9 x 24,6 cm, Kartoniert (TB), Englisch
- Verlag: Wiley & Sons
- ISBN-10: 0471976237
- ISBN-13: 9780471976233
- Erscheinungsdatum: 29.12.1998
Sprache:
Englisch
Rezension zu „Teaching Children with Autism to Mind-Read “
"...is highly recommended for teachers, speech and language clinicians, psychologists and others who work with more able children with autism"--Child Psychology Psychiatry, Vol 41/8, 2000"...a valuable book for anyone working with children and even adults on the autistic spectrum."--RCSLT Bulletin, 2000
Pressezitat
"...is highly recommended for teachers, speech and language clinicians, psychologists and others who work with more able children with autism"--Child Psychology Psychiatry, Vol 41/8, 2000
"...a valuable book for anyone working with children and even adults on the autistic spectrum."
--RCSLT Bulletin, 2000
Kommentar zu "Teaching Children with Autism to Mind-Read"
0 Gebrauchte Artikel zu „Teaching Children with Autism to Mind-Read“
Zustand | Preis | Porto | Zahlung | Verkäufer | Rating |
---|
Schreiben Sie einen Kommentar zu "Teaching Children with Autism to Mind-Read".
Kommentar verfassen