Wisdom of the CEO
29 Global Leaders Tackle Today's Most Pressing Business Challenges. Foreword by Klaus M. Schwab
(Sprache: Englisch)
CEOs gelten heute als Berühmtheiten; sie sind Bestandteil des Selbstbewußtseins der Unternehmenswelt. Ein Expertenteam bei PricewaterhouseCoopers hat Informationen über diese Männer und Frauen zusammengetragen: Wie denken sie, wie managen sie ihr eigenes...
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Produktinformationen zu „Wisdom of the CEO “
CEOs gelten heute als Berühmtheiten; sie sind Bestandteil des Selbstbewußtseins der Unternehmenswelt. Ein Expertenteam bei PricewaterhouseCoopers hat Informationen über diese Männer und Frauen zusammengetragen: Wie denken sie, wie managen sie ihr eigenes Unternehmen und wie setzen sie wichtige Managementideen um? Das Ergebnis ist eine Reihe von Kommentaren international bekannter CEOs zu den 8 Schlüsselgrößen der heutigen Wirtschaft: Globalisierung, Wachstum, Shareholder Value, Innovation, Organisationstalent, umwälzende Technologie, E-Business und Wissensmanagement.
Klappentext zu „Wisdom of the CEO “
How Will Yahoo! Stay on Top in the Twenty-First Century? Sony? DuPont? Why Not Ask Their CEOs? Wisdom of the CEO introduces you to 29 visionaries who are actively changing today's business paradigm. These top global business leaders explain how they are confronting the eight key issues driving business today-Globalization, Growth, Shareholder Value, Innovation, E-Business, Disruptive Technology, Organization, and Knowledge Management-and give you valuable guidance for maintaining and strengthening your own company's market share. Listen to the voices of experience as they discuss hot-button issues including:* The Internet-How will e-commerce change customer demands and expectations? K. Blake Darcy, CEO of online trading powerhouse DLJdirect, explains the new rules.
* Shareholder Value-Can a leader focus all of a company's strategic efforts on shareholder value? Sir Brian Pitman explains how managers throughout the Lloyds organization-acting as value-creation strategists-are helping him to do just that.
* Disruptive Technology-Can established companies exploit disruptive technologies as effectively as their start-up competitors? CEO Roger G. Ackerman reveals how Corning can-and does.
PricewaterhouseCoopers is renowned for its commitment to helping world-class companies make better business decisions and hone their competitive strategies. With Wisdom of the CEO, Dauphinais, Means, and Price assemble an impressive, unprecedented gathering of today's leading business minds to discuss the trends that are propelling global business into the twenty-first century-and how they are positioning their companies to take full advantage of those trends.
Inhaltsverzeichnis zu „Wisdom of the CEO “
Globalization amidst Rapid Change: Developing an Aggressive StrategyGrowth: Reinvention Is the Key
Shareholder Value: Refocusing on Meaning over Measures
Organization: The Pathways of Organizational Transformation
E-business
Disruptive Technology and the Large Corporation
Innovation: New Ideas, Dangerous Ideas
Knowledge Management: Unifying Knowledge and Action
CEO Biographies
Index
Autoren-Porträt von G. William Dauphinais, Grady Means, Colin Price
G. William Dauphinais, based in New York, is a PricewaterhouseCoopers partner. He is coauthor with Colin Price of the bestselling Straight from the CEO. Grady Means is a PricewaterhouseCoopers partner based in Washington, D.C. Colin Price is a former PricewaterhouseCoopers partner based in London.
Bibliographische Angaben
- Autoren: G. William Dauphinais , Grady Means , Colin Price
- 2000, 1. Auflage, XII, 372 Seiten, mit Abbildungen, Maße: 15,6 x 23,4 cm, Gebunden, Englisch
- Verlag: Wiley & Sons
- ISBN-10: 0471357626
- ISBN-13: 9780471357629
- Erscheinungsdatum: 10.01.2000
Sprache:
Englisch
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