World of Warcraft Programming: A Guide and Reference for Creating WoW Addons
(Sprache: Englisch)
- geschrieben von einem anerkannten Autorenteam, das bereits eine Reihe erfolgreicher Add-ons für die WoW-Community entwickelt hat- Nachfolger der erfolgreichen 1. Auflage, die als Referenzwerk sowohl für erfahrende Programmierer von Add-ons...
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Klappentext zu „World of Warcraft Programming: A Guide and Reference for Creating WoW Addons “
- geschrieben von einem anerkannten Autorenteam, das bereits eine Reihe erfolgreicher Add-ons für die WoW-Community entwickelt hat- Nachfolger der erfolgreichen 1. Auflage, die als Referenzwerk sowohl für erfahrende Programmierer von Add-ons für WoW als auch für Anfänger in der Add-on-Entwicklung gilt- erweiterte Ausgabe mit allem Wissenswerten zur neuen Verson 3 von World of Warcraft und dem neuen Add-on "Wrath of the Lich King"- neue Version von World of Warcraft mit vollständig überarbeiteter Oberfläche und API, die ein Buch mit aktuellen Informationen für Entwickler von Add-ons für dieses Online-Rollenspiel erforderlich gemacht hat
The #1 bestselling programming book is back with updated and expanded coverage of the newest release of WoW!
World of Warcraft (WoW) is currently the world's largest massively multiplayer online role-playing game. The newest release, "Wrath of the Lich King," has created a demand for updated information on writing addons. This eagerly anticipated edition answers that request and is an essential reference for creating WoW addons.
Written by a duo of authors who have each contributed a number of successful WoW addons, the book offers an overview of Lua and XML (the programming languages used to write addons) and includes coverage of specific pitfalls and common programming mistakes-and how to avoid them. Valuable examples show you detailed aspects of writing addons for WoW and demonstrate how to implement addon concepts such as variables, slash commands, secure templates, and more.
- World of Warcraft insiders share their techniques for writing addons for both the latest version of WoW as well as the new Wrath of the Lich King expansion set
- Guides you through the specific nuances of the WoW API with the use of detailed examples
- Discusses ways to distribute and host your WoW addons so others can download and use them
- Explains how to respond to events, create frames, and use the WoW API to interact with the game
You'll be well on your way to creating exciting WoW addons with this comprehensive reference by your side.
- geschrieben von einem anerkannten Autorenteam, das bereits eine Reihe erfolgreicher Add-ons für die WoW-Community entwickelt hat
- Nachfolger der erfolgreichen 1. Auflage, die als Referenzwerk sowohl für erfahrende Programmierer von Add-ons für WoW als auch für Anfänger in der Add-on-Entwicklung gilt
- erweiterte Ausgabe mit allem Wissenswerten zur neuen Verson 3 von World of Warcraft und dem neuen Add-on "Wrath of the Lich King"
- neue Version von World of Warcraft mit vollständig überarbeiteter Oberfläche und API, die ein Buch mit aktuellen Informationen für Entwickler von Add-ons für dieses Online-Rollenspiel erforderlich gemacht hat
World of Warcraft (WoW) is currently the world's largest massively multiplayer online role-playing game. The newest release, "Wrath of the Lich King," has created a demand for updated information on writing addons. This eagerly anticipated edition answers that request and is an essential reference for creating WoW addons.
Written by a duo of authors who have each contributed a number of successful WoW addons, the book offers an overview of Lua and XML (the programming languages used to write addons) and includes coverage of specific pitfalls and common programming mistakes-and how to avoid them. Valuable examples show you detailed aspects of writing addons for WoW and demonstrate how to implement addon concepts such as variables, slash commands, secure templates, and more.
- World of Warcraft insiders share their techniques for writing addons for both the latest version of WoW as well as the new Wrath of the Lich King expansion set
- Guides you through the specific nuances of the WoW API with the use of detailed examples
- Discusses ways to distribute and host your WoW addons so others can download and use them
- Explains how to respond to events, create frames, and use the WoW API to interact with the game
You'll be well on your way to creating exciting WoW addons with this comprehensive reference by your side.
- geschrieben von einem anerkannten Autorenteam, das bereits eine Reihe erfolgreicher Add-ons für die WoW-Community entwickelt hat
- Nachfolger der erfolgreichen 1. Auflage, die als Referenzwerk sowohl für erfahrende Programmierer von Add-ons für WoW als auch für Anfänger in der Add-on-Entwicklung gilt
- erweiterte Ausgabe mit allem Wissenswerten zur neuen Verson 3 von World of Warcraft und dem neuen Add-on "Wrath of the Lich King"
- neue Version von World of Warcraft mit vollständig überarbeiteter Oberfläche und API, die ein Buch mit aktuellen Informationen für Entwickler von Add-ons für dieses Online-Rollenspiel erforderlich gemacht hat
Inhaltsverzeichnis zu „World of Warcraft Programming: A Guide and Reference for Creating WoW Addons “
Introduction.Part I Learning to Program.Chapter 1 Programming for World of Warcraft.Chapter 2 Exploring Lua Basics.Chapter 3 Basic Functions and Control Structures.Chapter 4 Working with Tables.Chapter 5 Advanced Functions and Control Structures.Chapter 6 Lua Standard Libraries.Chapter 7 Learning XML.Part II Programming in World of Warcraft.Chapter 8 Anatomy of an Addon.Chapter 9 Working with Frames, Widgets, and Other Graphical Elements.Chapter 10 Saving Time with Frame Templates.Chapter 11 Exploring the World of Warcraft API.Chapter 12 Interacting with Widgets.Chapter 13 Responding to Game Events.Chapter 14 Tracking Damage with CombatTracker.Part III Advanced Addon Techniques 283Chapter 15 Taking Action with Secure Templates.Chapter 16 Binding Keys and Clicks to Addon Code.Chapter 17 Creating Slash Commands.Chapter 18 Responding to Graphic Updates with OnUpdate.Chapter 19 Altering Existing Behavior with Function Hooking.Chapter 20 Creating Custom Graphics.Chapter 21 Responding to the Combat Log and Threat Information.Chapter 22 Creating Scroll Frames.Chapter 23 Creating Dropdown Menus.Chapter 24 Scanning and Constructing Tooltips.Chapter 25 Taking Protected Action in Combat.Chapter 26 Creating Unit Frames with Group Templates.Part IV Reference.Chapter 27 API Reference.Chapter 28 API Categories.Chapter 29 Widget Reference.Chapter 30 Events Reference.Part V Appendixes.Appendix A Best Practices.Appendix B Utilizing Addon Libraries.Appendix C Tracking History Using Version Control Systems.Appendix D Addon Author Resources.Index.
Autoren-Porträt von James Whitehead, Rick Roe
James Whitehead II, aka Cladhaire, is the creator of PerfectRaid, Clique, TomTom, and LightHeaded, and coauthor of Hacking World of Warcraft.Rick Roe, aka the crazy goblin tinker Gazmik Fizzwidget, created Feed-O-Matic, FactionFriend, and some other addons so awesome that Blizzard rolled their functionality into its new UI.
Bibliographische Angaben
- Autoren: James Whitehead , Rick Roe
- 2010, 1400 Seiten, Maße: 18,8 x 23,4 cm, Kartoniert (TB), Englisch
- Herausgegeben: Daniel Stephens, Esteban Santana Santana
- Verlag: John Wiley & Sons
- ISBN-10: 0470481285
- ISBN-13: 9780470481288
Sprache:
Englisch
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