Nationalism and Classicism / University of Reading European and International Studies (PDF)
(Sprache: Englisch)
This is a comparative study of the national significance of the classical revival which marked English and French art during the second half of the nineteenth century. It argues that the main focus of artists' interest in classical Greece, was the body of...
sofort als Download lieferbar
eBook (pdf)
96.29 €
48 DeutschlandCard Punkte sammeln
- Lastschrift, Kreditkarte, Paypal, Rechnung
- Kostenloser tolino webreader
Produktdetails
Produktinformationen zu „Nationalism and Classicism / University of Reading European and International Studies (PDF)“
This is a comparative study of the national significance of the classical revival which marked English and French art during the second half of the nineteenth century. It argues that the main focus of artists' interest in classical Greece, was the body of the Greek athlete. It explains this interest, first, by artists' contact with the art of Pheidias and Polycletus which portrayed it; and second, by the claim, made by physical anthropologists, that the classical body typified the race of the European nations.
Autoren-Porträt von A. Leoussi
Dr Athena Leoussi
Bibliographische Angaben
- Autor: A. Leoussi
- 1998, 1998, 281 Seiten, Englisch
- Verlag: Springer-Verlag GmbH
- ISBN-10: 0230372686
- ISBN-13: 9780230372689
- Erscheinungsdatum: 08.07.1998
Abhängig von Bildschirmgröße und eingestellter Schriftgröße kann die Seitenzahl auf Ihrem Lesegerät variieren.
eBook Informationen
- Dateiformat: PDF
- Größe: 30 MB
- Ohne Kopierschutz
- Vorlesefunktion
Sprache:
Englisch
Kommentar zu "Nationalism and Classicism / University of Reading European and International Studies"
0 Gebrauchte Artikel zu „Nationalism and Classicism / University of Reading European and International Studies“
Zustand | Preis | Porto | Zahlung | Verkäufer | Rating |
---|
Schreiben Sie einen Kommentar zu "Nationalism and Classicism / University of Reading European and International Studies".
Kommentar verfassen