Plato, Utilitarianism and Education (International Library of the Philosophy of Education Volume 3) (ePub)
(Sprache: Englisch)
Three lines of argument are central to this book: that Plato's views as expounded in the Republic indicate that he was a utilitarian; that utilitarianism is the only acceptable ethical theory; that these conclusions have significant repercussions for...
Leider schon ausverkauft
eBook
77.35 €
38 DeutschlandCard Punkte sammeln
- Lastschrift, Kreditkarte, Paypal, Rechnung
- Kostenloser tolino webreader
Produktdetails
Produktinformationen zu „Plato, Utilitarianism and Education (International Library of the Philosophy of Education Volume 3) (ePub)“
Three lines of argument are central to this book: that Plato's views as expounded in the Republic indicate that he was a utilitarian; that utilitarianism is the only acceptable ethical theory; that these conclusions have significant repercussions for education. Throughout the book the exposition of utilitarianism and the interpretation of the Republic are closely linked and the author defends Plato against the criticisms of Karl Popper, Bertrand Russell and R H S Crossman.
Bibliographische Angaben
- Autor: Robin Barrow
- 2009, Englisch
- ISBN-10: 0203861213
- ISBN-13: 9780203861219
- Erscheinungsdatum: 09.12.2009
Abhängig von Bildschirmgröße und eingestellter Schriftgröße kann die Seitenzahl auf Ihrem Lesegerät variieren.
eBook Informationen
- Dateiformat: ePub
- Mit Kopierschutz
Sprache:
Englisch
Kopierschutz
Dieses eBook können Sie uneingeschränkt auf allen Geräten der tolino Familie lesen. Zum Lesen auf sonstigen eReadern und am PC benötigen Sie eine Adobe ID.
Kommentar zu "Plato, Utilitarianism and Education (International Library of the Philosophy of Education Volume 3)"
0 Gebrauchte Artikel zu „Plato, Utilitarianism and Education (International Library of the Philosophy of Education Volume 3)“
Zustand | Preis | Porto | Zahlung | Verkäufer | Rating |
---|
Schreiben Sie einen Kommentar zu "Plato, Utilitarianism and Education (International Library of the Philosophy of Education Volume 3)".
Kommentar verfassen