Marketing Library and Information Services: International Perspectives
(Sprache: Englisch)
The marketing of library services is an essential agenda item for almost all kinds of libraries all over the world. In this volume 47 experts from 20 countries address the issue through 40 articles. The bundling of dozens of contributions from a truly...
Leider schon ausverkauft
versandkostenfrei
Buch
84.95 €
Produktdetails
Produktinformationen zu „Marketing Library and Information Services: International Perspectives “
The marketing of library services is an essential agenda item for almost all kinds of libraries all over the world. In this volume 47 experts from 20 countries address the issue through 40 articles. The bundling of dozens of contributions from a truly international group of librarians, presented in this book, provides a broad spectrum on the topic. This book will thus prove immensely useful, helping both working librarians and future librarians to understand vital issues relating to the marketing of library and information services at the local, national and international level. The book is divided into the following six sections: Marketing concept: a changing perspective; Marketing in libraries around the world; Role of library associations; Education, training and research; Excellence in marketing; Databases and other marketing literature.
Klappentext zu „Marketing Library and Information Services: International Perspectives “
Das Marketing von Bibliotheksdienstleistungen ist eine wesentliche Aufgabe für fast alle Arten von Bibliotheken auf der ganzen Welt. 47 Fachleute aus 20 Ländern präsentieren in den 40 Beiträgen dieses Bandes einem internationalen Kreis von Bibliothekaren eine breit gefächerte Darstellung dieses Themas. Somit empfiehlt sich dieses Buch als nützliches Hilfsmittel sowohl für bereits tätige als auch für zukünftige Bibliothekare, um die wesentlichen Fragen, die sich auf das Marketing der Bibliotheken und Informationsdienstleistungen beziehen, auf lokaler, nationaler und internationaler Ebene zu verstehen. Das Werk ist in sechs Abschnitte gegliedert: Marketing concept: a changing perspective; Marketing in libraries around the world; Role of library associations; Education, training and research; Excellence in marketing; Databases and other marketing literature.
Bibliographische Angaben
- 2006, XVI, 419 Seiten, Maße: 24 x 17 cm, Gebunden, Englisch
- Ed. on Behalf of IFLA by Dinesh K. Gupta, Christie Koontz, Angels Massisimo u. a.
- Herausgegeben: Dinesh K. Gupta, Christie Koontz, Angels Massisimo, Réjean Savard
- Verlag: De Gruyter Saur
- ISBN-10: 3598117531
- ISBN-13: 9783598117534
Sprache:
Englisch
Rezension zu „Marketing Library and Information Services: International Perspectives “
"This book would be a great addition to any information professional's collection."Micheal S. Fitts in: Journal of Access Services 3-4/2007
Kommentar zu "Marketing Library and Information Services: International Perspectives"
0 Gebrauchte Artikel zu „Marketing Library and Information Services: International Perspectives“
Zustand | Preis | Porto | Zahlung | Verkäufer | Rating |
---|
Schreiben Sie einen Kommentar zu "Marketing Library and Information Services: International Perspectives".
Kommentar verfassen