Film, a Sound Art
(Sprache: Englisch)
Argues that watching films is more than just a visual experience.
Leider schon ausverkauft
versandkostenfrei
Buch (Kartoniert)
28.13 €
Produktdetails
Produktinformationen zu „Film, a Sound Art “
Argues that watching films is more than just a visual experience.
Inhaltsverzeichnis zu „Film, a Sound Art “
Preface to the English Edition, by Translator's NotePart One by History Chapter 1, by When Film Was Deaf (1895-1927) Chapter 2, by Chaplin-Three Steps into Speech Chapter 3, by Birth of the Talkies or of Sound Film? (1927-1935)Chapter 4, by Jean Vigo-The Material and the Ideal Chapter 5, by The Ascendancy of King Text (1935-1950) Chapter 6, by Babel Chapter 7, by The Time It Takes for Time to "Harden" (1950-1975) Chapter 8, by The Return of the Sensorial (1975-1990) Chapter 9, by The Silence of the Loudspeakers (1990-2003) Chapter 10, by On a Sequence from The Birds: Sound Film as Palimpsestic Art Part Two by Aesthetics and Poetics Chapter 11, by Jacques Tati, the Cow, and the Moo Chapter 12, by The Disappointed Fairies Around the Cradle Chapter 13, by The Separation Chapter 14, by The Real and the Rendered Chapter 15, by The Three Borders Chapter 16, by Audiovisual Phrasing Chapter 17, by Alfred Hitchcock: Seeing and Hearing Chapter 18, by The Twelve Ears Chapter 19, by Orson Welles: The Voice and the House Chapter 20, by The Talking Machine Chapter 21, by Faces and Speech Chapter 22, by Andrei Tarkovsky: Language and the World Chapter 23, by The Five Powers Chapter 24, by God Is a Disc Jockey Chapter 25, by Max Ophuls: Music, Noise, and Speech Chapter 26, by Like Tears in Rain Glossary List of IllustrationsIndex
Autoren-Porträt von Michel Chion
Michel Chion schrieb für die Cahiers du Cinema über Bergman, Fellini, Tarkowski und David Lynch, außerdem Aufsätze über Ton und Sprache im Film. Es liegen von ihm Essays und Artikel zu ganz unterschiedlichen Themen vor: Er beschäftigt sich mit konkreter Musik, mit Chaplin und Tati, mit dem Filmgeschäft und Theorien über das Drehbuchschreiben. Er ist Filmemacher - vor allem von Kurzfilmen und Videos -, Komponist für konkrete Musik, Begründer des Verlags Tonkonzept, hat sich mit dem Hören und der "Audiovision" beschäftigt, ist Toningenieur und Lehrer. Er unterrichtet Inszenieren in mehreren professionellen Zentren und an verschiedenen französischen Hochschulen.
Bibliographische Angaben
- Autor: Michel Chion
- 2009, 528 Seiten, Maße: 15,5 x 2,8 cm, Kartoniert (TB), Englisch
- Übersetzer: Claudia Gorbman
- Verlag: Columbia University Press
- ISBN-10: 023113777X
- ISBN-13: 9780231137775
- Erscheinungsdatum: 21.02.2011
Sprache:
Englisch
Rezension zu „Film, a Sound Art “
Michael Chion's books on film sound... have been revelotory syntheses of an expansive knowledge in elegant, accessible prose. -- Dell Tamblyn Film Comment 10/1/2009 Exceedingly teachable and surely welcomed by instructors... Film, a Sound Art is indubitably an asset to the study of cinema. -- Kyle Stevens Film Criticism Winter 2011 / 2012
Kommentar zu "Film, a Sound Art"
0 Gebrauchte Artikel zu „Film, a Sound Art“
Zustand | Preis | Porto | Zahlung | Verkäufer | Rating |
---|
Schreiben Sie einen Kommentar zu "Film, a Sound Art".
Kommentar verfassen