Fun Inc.
Why Games are the 21st Century's Most Serious Business
(Sprache: Englisch)
Economically, culturally, societally and even technologically video gaming is altering the world around us. Fun Inc. sets out a debate that's as fascinating as it is controversial.
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Produktdetails
Produktinformationen zu „Fun Inc. “
Economically, culturally, societally and even technologically video gaming is altering the world around us. Fun Inc. sets out a debate that's as fascinating as it is controversial.
Klappentext zu „Fun Inc. “
People make many assumptions about video games; only teenage boys play them, they increase anti-social behaviour and they tend to be violent. Fun Inc. dispels these misconceptions, revealing that 40 per cent of all video game players are women, that most of the bestselling console games of all time involve no real-world violence at all, and how World of Warcraft's online community of over 12 million players is changing our understanding of what it means to be sociable in the modern world.But understanding games means a lot more than simply challenging stereotypes. Find out why the South Korean government will invest $200 billion into its video games industry over the next 4 years and how games are used to train the US Military, to model global pandemics and to campaign against human rights abuses in Africa.
Game worlds are creating a new science of mass engagement that is starting to transform our understanding of economics, business and communications. Whether you like video games or loathe them, Fun Inc. will show you that you cannot ignore them.
Autoren-Porträt von Tom Chatfield
Tom Chatfield befasst sich als freier Schriftsteller und Redakteur mit der digitalen Kultur. Er hat Medienunternehmen und Anbieter digitaler Spiele wie Google, Mind Candy, VCCP, Preloaded, Grex, Red Glasses und Intervox beraten und am Design von Spielen mitgewirkt. Chatfield, der am St. John s College in Oxford in Literatur und Philosophie promoviert hat, ist Mitherausgeber des Magazins Prospect und hat zahlreiche Artikel in britischen Zeitungen wie Observer, Independent, Sunday Times, Wired, New Statesman, Evening Standard und Times Literary Supplement sowie auf der Website Boing Boing veröffentlicht. Auf Foren wie TED Global, dem Lions Festival in Cannes, dem britischen Unterhaus, RSA, ICA und dem World IT Congress hat er zu Fragen der Technologie, der Medien und der digitalen Spielkultur Stellung genommen. Chatfield ist ein begeisterter Klavierspieler.
Bibliographische Angaben
- Autor: Tom Chatfield
- 2010, 272 Seiten, Maße: 15,3 x 23,2 cm, Kartoniert (TB), Englisch
- Verlag: Virgin Books
- ISBN-10: 0753519852
- ISBN-13: 9780753519851
Sprache:
Englisch
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