Knowledge for Generations
Wiley and the Global Publishing Industry, 1807-2007
(Sprache: Englisch)
Die lebendige Geschichte eines der ältesten Verlagshäuser Amerikas - erschienen aus Anlass des 200-jährigen FirmenjubiläumsDas Unternehmen John Wiley & Sons wurde vor zweihundert Jahren, zur Zeit der Präsidentschaft Thomas...
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Produktinformationen zu „Knowledge for Generations “
Die lebendige Geschichte eines der ältesten Verlagshäuser Amerikas - erschienen aus Anlass des 200-jährigen Firmenjubiläums
Das Unternehmen John Wiley & Sons wurde vor zweihundert Jahren, zur Zeit der Präsidentschaft Thomas Jeffersons, gegründet und spielt seitdem eine bedeutende Rolle im Verlagswesen. Aus Anlass des Geschäftsjubiläums im Jahr 2007 erweckte ein Team herausragender Autoren die bewegte Geschichte des Verlagshauses zu neuem Leben und zeigt, wie das Unternehmen von Trends in der Verlagsindustrie, aber auch von weiter reichenden wirtschaftlichen, gesellschaftlichen und kulturellen Kräften geformt wurde. Knowledge for Generations beleuchtet die unternehmerischen Stärken und Schwächen im Laufe der Jahrzehnte, arbeitet Kontinuität und Wandel heraus und untersucht, inwiefern sich der Führungsstil der Eigentümerfamilie auf Strategien, Werte und Unternehmenskultur auswirkte. Gestützt auf den uneingeschränkten Zugang zu den Unternehmensarchiven und auf Interviews mit den wichtigsten Persönlichkeiten, lassen die Autoren den Leser die dramatische Gründungsgeschichte des Familienunternehmens und dessen anhaltenden Erfolg auch in Zeiten wirtschaftlichen, sozialen und kulturellen Umbruchs nacherleben. Wunderschön gestaltet und mit vollfarbigen Archivfotos und Grafiken reich illustriert, ist Knowledge for Generations eine facettenreiche Chronik nicht nur eines außergewöhnlichen Unternehmens, sondern auch des Verlagswesens insgesamt.
Klappentext zu „Knowledge for Generations “
A lively history of one of America's oldest publishing houses, published in conjunction with Wiley's bicentennialFounded in New York City when Thomas Jefferson was president, Wiley has been a significant player in the publishing industry for two centuries. Now, on the occasion of Wiley's bicentennial, a distinguished team of authors brings Wiley's rich history to life, showing how the company has reacted to trends within the publishing industry as well as to larger economic, social, and cultural forces. Knowledge for Generations sheds light on the long-term strengths and weaknesses of Wiley's business, illuminates the continuities and changes over time, and shows how family ownership has influenced the company's strategies, values, and corporate culture. Drawing on unrestricted access to company archives and interviews with key executives, the authors capture a story of sustained business success, intriguing personalities, and dramatic changes in the industry. Illustrated throughout with illuminating photographs and graphics, Knowledge for Generations is a must-read for anyone interested in the history of publishing.
Founded in New York City when Thomas Jefferson was president, Wiley has been a significant player in the publishing industry for two centuries. Now, on the occasion of Wiley's bicentennial, a distinguished team of authors brings Wiley's rich history to life, showing how the company has reacted to trends within the publishing industry as well as to larger economic, social, and cultural forces. Knowledge for Generations sheds light on the long-term strengths and weaknesses of Wiley's business, illuminates the continuities and changes over time, and shows how family ownership has influenced the company's strategies, values, and corporate culture. Drawing on unrestricted access to company archives and interviews with key executives, the authors capture a story of sustained business success, intriguing personalities, and dramatic changes in the industry. Illustrated throughout with illuminating photographs and graphics, Knowledge for Generations is a must-read for anyone interested in the history of publishing.
Inhaltsverzeichnis zu „Knowledge for Generations “
- Chapter 1. Family Craft and Business: Evolution 1807-2007- Chapter 2. Charles Wiley: Bookman of the "Literary Republic" 1807-1826
- Chapter 3. John Wiley: Foundations 1826-1865
- Chapter 4. And Sons: Transition to Modern Publishing 1865-1925
- Chapter 5. The Cousins: Conservative Change During the Fourth Generation 1925-1956
- Chapter 6. William Bradford Wiley: The Transition to Professional Management 1957-1979
- Chapter 7. A Turbulent Decade: Experimentation and Survival 1979-1989
- Chapter 8. Renaissance: Rebirth as a Global Company 1989-2002
- Chapter 9. Directions
Autoren-Porträt von Robert E. Wright, Timothy C. Jacobson, George David Smith
Timothy C. Jacobson, Autor und Herausgeber, gründete das Magazin Chicago Times.George David Smith arbeitet als Clinical Professor of Economics and International Business an der New York University (Stern School of Business) und schrieb zahlreiche Bücher, unter anderem The Anatomy of a Business Strategy und From Monopoly to Competition.
Robert E. Wright, Clinical Associate Professor an der Stern School of Business der NYU, verfasste (neben anderen Werken) gemeinsam mit George David Smith Mutually Beneficial.
Bibliographische Angaben
- Autoren: Robert E. Wright , Timothy C. Jacobson , George David Smith
- 2008, 1. Auflage, 400 Seiten, Maße: 24,7 x 28,8 cm, Gebunden, Englisch
- Verlag: Wiley & Sons
- ISBN-10: 0471757217
- ISBN-13: 9780471757214
- Erscheinungsdatum: 12.02.2008
Sprache:
Englisch
Rezension zu „Knowledge for Generations “
"...Anyone interested in history and publishing needs this book. The reader is provided an intimate view of historical context juxtaposed with Wiley Publishing's growth as a company. It's also a delight to be privy to the Wiley family tree, a tree that spawned two centuries worth of books." (HuffingtonPost.com, February 18, 2007)
Pressezitat
"...Anyone interested in history and publishing needs this book. The reader is provided an intimate view of historical context juxtaposed with Wiley Publishing's growth as a company. It's also a delight to be privy to the Wiley family tree, a tree that spawned two centuries worth of books." (HuffingtonPost.com, February 18, 2007)
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