Management Information Systems
Managing the Digital Firm
(Sprache: Englisch)
For introductory undergraduate courses, and MBA-level MIS and Information Systems courses that want to integrate business with technology. This title is a Pearson Global Edition. The Editorial team at Pearson has worked closely with educators around the...
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Produktdetails
Produktinformationen zu „Management Information Systems “
For introductory undergraduate courses, and MBA-level MIS and Information Systems courses that want to integrate business with technology. This title is a Pearson Global Edition. The Editorial team at Pearson has worked closely with educators around the world to include content which is especially relevant to students outside the United States. Laudon and Laudon continue to define the MIS course with their latest comprehensive text. Management Information Systems, provides comprehensive and integrative coverage of essential new technologies, information system applications, and their impact on business models and managerial decision making in an exciting and interactive manner. The latest revision of this text focuses on MIS and business with greater clarity and depth.
Inhaltsverzeichnis zu „Management Information Systems “
Part One: Organizations, Management, and the Networked Enterprise Chapter 1: Information Systems in Global Business Today Chapter 2: Global E-Business: How Businesses Use Information Systems Chapter 3: Information System, Organizations, and Strategy Chapter 4: Ethical and Social Issue in Information Systems Part Two: Information Technology Infrastructure Chapter 5: IT Infrastructure and Emerging Technologies Chapter 6: Foundations of Business Intelligence: Databases and Information Management Chapter 7: Telecommunications, the Internet, and Wireless Technology Chapter 8: Securing Information Systems Part Three: Key System Applications for the Digital Age Chapter 9: Achieving Operational Excellence and Customer Intimacy: Enterprise Applications Chapter 10: E-Commerce: Digital Markets, Digital Goods Chapter 11: Managing Knowledge and Collaboration Chapter 12: Enhancing Decision Making Part Four: Building and Managing Systems Chapter 13: Building Information Systems Chapter 14: Managing Projects Chapter 15: Managing Global Systems References Glossary Photo and Screen Shot Credits Indexes
Autoren-Porträt von Kenneth C. Laudon, Jane P. Laudon
Kenneth C. Laudon ist Professor für Information Systems an der Stern School of Business der New York University. In Stanford erwarb er seinen B.A. in Wirtschaftswissenschaften und promovierte an der Columbia University. Prof. Laudon beschäftigt sich mit IT-induzierten organisatorischen und berufsbezogenen Veränderungen in Unternehmen und im öffentlichen Sektor. Darüber hinaus untersucht er die Veränderungen der Produktivität im Wissenssektor.Kenneth C. Laudon hat als Sachverständiger für den United States Congress fungiert. Er war als Wissenschaftler und Berater für das Office of Technology Assessment des amerikanischen Kongresses tätig, ebenso für das Oval Office, für verschiedene Einrichtungen der Exekutive sowie für Kongresskomitees.Jane Price Laudon ist Management-Beraterin im Bereich Informationssysteme. Ihre Spezialthemen sind u.a. Systemanalyse, Datenmanagement, MIS-Auditing und Software-Auswertung. Außerdem zeigt sie Unternehmen, wie diese ihre Informationssysteme am besten entwickeln und nutzen können. Jane Laudon hat einen Ph.D. der Columbia University, einen M.A. der Harvard University und einen B.A. des Barnard College. Sie lehrte an der Columbia University und an der New York University Graduate School of Business.
Bibliographische Angaben
- Autoren: Kenneth C. Laudon , Jane P. Laudon
- 2009, 11th, rev. ed., mit farbigen Abbildungen, Maße: 21,7 x 27,5 cm, Gebunden, Englisch
- Verlag: PEARSON EDUCATION
- ISBN-10: 013609368X
- ISBN-13: 9780136093688
Sprache:
Englisch
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