Produktinformationen zu „Otherland - Mountain of Black Glass “
Latest episode in the latest saga from the king of fantasy fiction, whose breakthrough "Memory, Sorrow And Thorn" trilogy sold over half a million copies. Begun in 1996, the ever more complex and detailed virtual reality storyline continues to move deeper into the rich world of the Otherland. "True speculative grandeur" "Time Out". "A big colourful novel full of real-world conspiracy and virtual reality wonders" "Locus".
Autoren-Porträt von Tad Williams
Autoren-Porträt von TadWilliams
Bestseller-Autor TadWilliams, übersetzt in mehr als 20 Sprachen, ist sicher einer dervielseitigsten und originellsten Fantasy-Autoren: Mit"Otherland" hat er die Grenzen der Fantasy überschritten und ein neues Genre geschaffen. Esist "Fantasy, Sciencefiction, Abenteuerroman, Märchen,Mythen, Mystery, Krimi zugleich" (Die Zeit).
Tad Williams wuchs in einfachen Verhältnissen in Palo Alto auf. Er besuchte nieein College und schlug sich unter anderem als Bauarbeiter, Schuhverkäufer,Versicherungsmakler und Schuldeneintreiber durch. Williams hatte eineRadio-Show, machte Gebrauchsgrafik, zeichnete, schauspielerte und war Mitgliedder Band "Idiot". Später arbeitete er als Dozent, im Multimediabereich undgründete eine interaktive TV-Station.
Nach seinem 4-bändigen Opus "Otherland"wird Williams inzwischen als der Tolkien des 21. Jahrhunderts gefeiert. Nebendem Romanschreiben, arbeitet er derzeit an einem Comic sowie diversenDrehbüchern für Film und Fernsehen. Mit seiner Frau lebt TadWilliams in London und in der Nähe von San Francisco.
Bibliographische Angaben
-
Autor:
Tad Williams
-
2000, XXXIII, 924 Seiten, Maße: 10,9 x 17,9 cm, Kartoniert (TB), Englisch
- Verlag: ORBIT
- ISBN-10: 1857239903
- ISBN-13: 9781857239904
Rezension zu „Otherland - Mountain of Black Glass “
Otherland, the quartet of which Mountain of Black Glass is the powerful third part, combines some terrifying speculation on the future of virtual reality with adventures none the less terrifying because they are technologised dreaming--these are dreams from which the adventurers cannot awaken and in which, if they die, they are dead...An epidemic of comatose children has led Rennie and her San friend !Xabbu into the net and to a series of dream worlds created as palaces by the corrupt aspiring immortals, the Grail Brotherhood; two of those children, Orlando and Fredericks, have become adventurers in their own right, while their parent s' lawyer Ramsey follows real world money, and lesbian cop Calliope tracks a serial killer with serious ambitions to become an angry god. In this volume we have adventures in a mythic Ancient Egypt and a rambling Gormenghast-like house before all the virtual adventurers meet where they were always destined to, before the walls of Troy... All around, death. It was not a quiet presence during the long day--not a pale-faced maiden bringing surceasse from pain, not a skillful reaper with a scalpel-sharp blade... Death on the Trojan plain was a crazed beast that roared and clawed and smashed, Tad Williams takes the gameworld and turns it on its head, passionately; how do we know that what bleeds does not feel pain? He is writing a classic of cyberspace adventure which has a sorrowful heart. Roz Kaveney, AMAZON.CO.UK REVIEW
Schreiben Sie einen Kommentar zu "Otherland - Mountain of Black Glass".
Kommentar verfassen