Teaching and Learning Phraseology in the XXI Century Phraseologie Lehren und Lernen im 21. Jahrhundert
Challenges for Phraseodidactics and Phraseotranslation Herausforderungen für Phraseodidaktik und Phraseoübersetzung
(Sprache: Englisch)
This book deals with the latest advances in phraseodidactis and phraseotranslation. Cognitive linguistics, construction grammar, and corpus linguistics methods help to improve the teaching and translation of phraseological units. Other important issues are...
Leider schon ausverkauft
Buch (Gebunden)
- Lastschrift, Kreditkarte, Paypal, Rechnung
- Kostenlose Rücksendung
Produktdetails
Produktinformationen zu „Teaching and Learning Phraseology in the XXI Century Phraseologie Lehren und Lernen im 21. Jahrhundert “
This book deals with the latest advances in phraseodidactis and phraseotranslation. Cognitive linguistics, construction grammar, and corpus linguistics methods help to improve the teaching and translation of phraseological units. Other important issues are the Common European Framework, the influence of the mother tongue, and digital media.
Klappentext zu „Teaching and Learning Phraseology in the XXI Century Phraseologie Lehren und Lernen im 21. Jahrhundert “
Phraseology is a field of research that is gaining increasing interest. Today, two of the core areas of applied phraseology, phraseodidactics and phraseotranslation, take advantage of the new developments in other linguistic areas. The investigation into the teaching and translation of phraseological units is constantly moving forward, which will have an effect on the practice of pedagogy and translation in this century. This book includes the most important current trends in phraseodidactics and phraseotranslation research applying methods from cognitive linguistics, to construction grammar, and to corpus linguistics. It also deals with the key issues of the Common European Framework of Reference (CEFR), the influence of the mother tongue, and the development of materials.
Inhaltsverzeichnis zu „Teaching and Learning Phraseology in the XXI Century Phraseologie Lehren und Lernen im 21. Jahrhundert “
Introduction. Phraseology: what lies aheadZur Theorie der Phraseologie: grundlegende Fragen und praktische Anwendungen
A phraseotranslatological-based approach to literary translation
Teaching idioms for translation purposes: a trilingual corpus-based glossary applied to phraseodidactics (ES/EN/DE)
Was hat der Gemeinsame Europäische Referenzrahmen der Phraseodidaktik zu bieten?
Sprachkontrastive Aspekte der Niveauzuordnung für den DAF-Unterricht: Hinweise aus der Unterrichtspraxis
Korpuslinguistische Ansätze in der Phraseodidaktik für Deutsch als Fremdsprache
Potenziale elektronischer Schulbücher für die muttersprachliche Phraseodidaktik
Autoren-Porträt
Florentina Micaela Mena Martínez is a senior lecturer in the department of English studies at the University of Murcia (Spain) and a coordinator of the teaching innovation group "PhraseoTic" at the university. She is a member of the research group "Varling" and teaches contrastive phraseology on the master's degree course, MALTA.
Bibliographische Angaben
- 2020, 182 Seiten, 18 Abbildungen, Maße: 14,8 x 21 cm, Gebunden, Englisch
- Herausgegeben: Florentina Mena Martínez, Carola Strohschen
- Verlag: Peter Lang Ltd. International Academic Publishers
- ISBN-10: 3631775172
- ISBN-13: 9783631775172
Sprache:
Englisch
Kommentar zu "Teaching and Learning Phraseology in the XXI Century Phraseologie Lehren und Lernen im 21. Jahrhundert"
0 Gebrauchte Artikel zu „Teaching and Learning Phraseology in the XXI Century Phraseologie Lehren und Lernen im 21. Jahrhundert“
Zustand | Preis | Porto | Zahlung | Verkäufer | Rating |
---|
Schreiben Sie einen Kommentar zu "Teaching and Learning Phraseology in the XXI Century Phraseologie Lehren und Lernen im 21. Jahrhundert".
Kommentar verfassen