The Effect of Culture on International Market Entries
An Institutional Approach
(Sprache: Englisch)
Diese Arbeit untersucht die Rolle von Kultur auf internationale Markteintritte. Sie erklärt systematisch, warum sich Unternehmen aus verschiedenen Kulturen - bezogen auf ihre Markteintrittsentscheidungen nach China - unterschiedlich verhalten. Die...
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Produktinformationen zu „The Effect of Culture on International Market Entries “
Diese Arbeit untersucht die Rolle von Kultur auf internationale Markteintritte. Sie erklärt systematisch, warum sich Unternehmen aus verschiedenen Kulturen - bezogen auf ihre Markteintrittsentscheidungen nach China - unterschiedlich verhalten. Die Ergebnisse sind sowohl für Praktiker als auch Wissenschaftler interessant.
Klappentext zu „The Effect of Culture on International Market Entries “
International market entries are of crucial importance for companies and have received extensive attention in academia from different streams of research. This book takes an institutional perspective to examine the role of culture on the international market entry behavior of firms and contributes to the field of international market entry research and offers valuable insights to practitioners. The impact of cultural clusters and the societal culture dimensions uncertainty avoidance and collectivism are explored and tested on a large dataset of over 1,500 joint venture entries into China by foreign firms from more than 40 countries in an 18-year period following the open-door policy of China.
Bibliographische Angaben
- Autor: Chengguang Li
- 2011, 123 Seiten, Maße: 15,6 x 22,8 cm, Kartoniert (TB), Englisch
- Verlag: Nomos
- ISBN-10: 3832972013
- ISBN-13: 9783832972011
- Erscheinungsdatum: 15.11.2011
Sprache:
Englisch
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