(Un)pädagogische Visionen für das 21. Jahrhundert / (Non-)Educational Visions for the 21st Century
Geistes- und sozialwissenschaftliche Entwürfe nach dem Ende der 'großen' Menschheitsgeschichte / Humanities and Social Science Concepts after the End of the 'Great' History of Mankind
(Sprache: Englisch, Deutsch)
An educational vision implies the idea of an educational image (Bildsamkeit) and the idea of the evolution and humanization of society(ies). Visions can be regarded as non-educational in the sense of stepping back from far-reaching, even 'overreaching' dogmatic demands.
Leider schon ausverkauft
Buch (Gebunden)
- Lastschrift, Kreditkarte, Paypal, Rechnung
- Kostenlose Rücksendung
Produktdetails
Produktinformationen zu „(Un)pädagogische Visionen für das 21. Jahrhundert / (Non-)Educational Visions for the 21st Century “
An educational vision implies the idea of an educational image (Bildsamkeit) and the idea of the evolution and humanization of society(ies). Visions can be regarded as non-educational in the sense of stepping back from far-reaching, even 'overreaching' dogmatic demands.
Klappentext zu „(Un)pädagogische Visionen für das 21. Jahrhundert / (Non-)Educational Visions for the 21st Century “
Sind Visionen Phantasievorstellungen, Einbildungen oder gar Trugbilder vergangener Zeiten? Oder ist Visionen, retro- wie auch prospektiv gesehen, ein Potential zu eigen, das Geistes- und Sozialwissenschaftler.innen in der Gegenwart nutzen können und sollten?In diesem Band zeigen Wissenschaftlerinnen und Wissenschaftler aus Deutschland, Litauen, Estland, Polen, Schweden und China, dass die aktuellen Debatten in den Geistes- und Sozialwissenschaften zu Themen wie Ökologie, interreligiöser Dialog, Identitätsbildung, Gesundheitserziehung, digitale Partizipation, (Welt-)Frieden, Sakrotourismus, Kulturmanagement durch die Einbeziehung visionärer Perspektiven aus unterschiedlichen Disziplinen neu belebt werden können.
Are visions imaginations of fantasies and illusions or even hallucinations of past times? Or has a vision, in retrospect and in preview, a potential that humanists and social scientists can and should use in the present?
In this volume scientists from Germany, Lithuania, Estonia, Poland, Sweden and China show that current debates in the humanities and social sciences on topics such as ecology, interreligious dialogue, identity learning, health education, digital participation, (world) peace, sacrotourism, cultural management can be revitalized by including visionary perspectives from different scientific disciplines.
Inhaltsverzeichnis zu „(Un)pädagogische Visionen für das 21. Jahrhundert / (Non-)Educational Visions for the 21st Century “
Pädagogische Visionen - Aktualität 'befreite' Bildung als Kapital - sinnorientierte Bildung als Potenzial - Bildung als Utopie - Kulturmanagement neu denken - Transformation - Multiperspektivität und Visionen - digitale Bildung und digitale Teilhabe - Werteerziehung - Gesundheitsbildung als politische Vision - Kultur der Lebendigkeit - Zeitalter der Kontingenz
Autoren-Porträt
Gerd-Bodo von Carlsburg is Professor of Educational Science in Heidelberg. His numerous publications include books on general pedagogy, school education/schooling, teacher training, the teaching profession, pedagogy, and psychoanalysis as well as the history and systematics of education. He received honorary doctorates at the Vilnius Academy of Educational Sciences of Vytautas Magnus University in Kaunas (Lithuania) and at the University of Tallinn (Estonia).Annette Miriam Stroß is Professor of Educational Science with a focus on health education in Karlsruhe. She was Professor of Educational Science at the University of Vechta (Lower Saxony) and has already published several books. Her research interests are in the field of educational theories (Bildungstheorien), health education / health sciences, educational science & professionalization history as well as educational historiography.
Bibliographische Angaben
- 2021, Neuausgabe, 560 Seiten, 59 Abbildungen, Maße: 15,5 x 21,4 cm, Gebunden, Deutsch/Englisch
- Herausgegeben: Gerd-Bodo von Carlsburg, Annette Stross
- Verlag: Peter Lang Ltd. International Academic Publishers
- ISBN-10: 3631843976
- ISBN-13: 9783631843970
Sprache:
Englisch, Deutsch
Kommentar zu "(Un)pädagogische Visionen für das 21. Jahrhundert / (Non-)Educational Visions for the 21st Century"
0 Gebrauchte Artikel zu „(Un)pädagogische Visionen für das 21. Jahrhundert / (Non-)Educational Visions for the 21st Century“
Zustand | Preis | Porto | Zahlung | Verkäufer | Rating |
---|
Schreiben Sie einen Kommentar zu "(Un)pädagogische Visionen für das 21. Jahrhundert / (Non-)Educational Visions for the 21st Century".
Kommentar verfassen