User-friendliness of verb syntax in pedagogical dictionaries of English
Dissertationsschrift
(Sprache: Englisch)
In der Reihe erscheinen Monographien und Sammelbände zur Lexikographie und Metalexikographie. Außerdem werden Arbeiten aus dem weiteren Bereich der Lexikologie aufgenommen, wenn sie zum Ausbau der theoretischen, methodischen und empirischen Grundlagen von...
Leider schon ausverkauft
versandkostenfrei
Buch
179.95 €
- Lastschrift, Kreditkarte, Paypal, Rechnung
- Kostenlose Rücksendung
- Ratenzahlung möglich
Produktdetails
Produktinformationen zu „User-friendliness of verb syntax in pedagogical dictionaries of English “
In der Reihe erscheinen Monographien und Sammelbände zur Lexikographie und Metalexikographie. Außerdem werden Arbeiten aus dem weiteren Bereich der Lexikologie aufgenommen, wenn sie zum Ausbau der theoretischen, methodischen und empirischen Grundlagen von Lexikographie und Metalexikographie beitragen. Zentrale Themen sind Mikro- und Makrostruktur, typologische und wissenschaftsgeschichtliche Aspekte und angewandte lexikographische Dokumentation.
Klappentext zu „User-friendliness of verb syntax in pedagogical dictionaries of English “
The study examines the user-friendliness of sources of verb syntax in monolingual English learners' dictionaries. It is both theoretical and empirical in nature. The theoretical part is based on an analysis of consecutive editions of major pedagogical dictionaries of English in paper form. The empirical part relies on statistical analyses of numerical data yielded by comprehensive research, which was based, in the main, on the experimental method. In the experiment, the user-friendliness of sources of verb syntax in learners' dictionaries was measured by the frequency with which the properly identified and useful syntactic information was located in particular entry components. The sources of syntactic information in the entries compiled especially for the purpose of the experiment were the ones which featured in the major pedagogical dictionaries most recent at the time of the study. 606 subjects, divided into two groups of different proficiency in English, underlined in the manipulated entries the syntactic information which they considered helpful in answering multiple choice questions. The most user-friendly solutions, both coded and uncoded ones, are recommended in the final part of the book.
Bibliographische Angaben
- Autor: Anna Dziemianko
- 2006, Reprint 2011., XII, 229 Seiten, Maße: 23 cm, Gebunden, Englisch
- Verlag: De Gruyter
- ISBN-10: 3484391308
- ISBN-13: 9783484391307
Sprache:
Englisch
Kommentar zu "User-friendliness of verb syntax in pedagogical dictionaries of English"
0 Gebrauchte Artikel zu „User-friendliness of verb syntax in pedagogical dictionaries of English“
Zustand | Preis | Porto | Zahlung | Verkäufer | Rating |
---|
Schreiben Sie einen Kommentar zu "User-friendliness of verb syntax in pedagogical dictionaries of English".
Kommentar verfassen