Challenging the School Readiness Agenda in Early Childhood Education (ePub)
18 DeutschlandCard Punkte sammeln
- Lastschrift, Kreditkarte, Paypal, Rechnung
- Kostenloser tolino webreader
Challenging the normative paradigm that school readiness is a positive and necessary objective for all young children, this book asserts that the concept is a deficit-based practice that fosters the continuation of discriminatory classifications. Tager draws on findings of a qualitative study to reveal how the neoliberal agenda of school reform based on high-stakes testing labels children as non-ready resulting in exclusionary measures that marginalize low-income Black children, affecting their overall schooling careers. Disrupting expected notions of readiness is imperative to ending practices of structural classism and racism in early childhood education.
- Autor: Miriam B. Tager
- 2017, 136 Seiten, Englisch
- Verlag: Taylor & Francis
- ISBN-10: 1317204662
- ISBN-13: 9781317204664
- Erscheinungsdatum: 27.03.2017
Abhängig von Bildschirmgröße und eingestellter Schriftgröße kann die Seitenzahl auf Ihrem Lesegerät variieren.
- Dateiformat: ePub
- Größe: 0.92 MB
- Mit Kopierschutz
- Vorlesefunktion
Zustand | Preis | Porto | Zahlung | Verkäufer | Rating |
---|
Schreiben Sie einen Kommentar zu "Challenging the School Readiness Agenda in Early Childhood Education".
Kommentar verfassen