Consumer Culture, Modernity and Identity (ePub)
(Sprache: Englisch)
This book offers analysis of articulation of consumer culture and modernity in everyday lives of people in a transnational framework. It pursues three broad themes: lifestyle choices and construction of modern identities; fashion and advertising; and...
Leider schon ausverkauft
eBook
49.99 €
24 DeutschlandCard Punkte sammeln
- Lastschrift, Kreditkarte, Paypal, Rechnung
- Kostenloser tolino webreader
Produktdetails
Produktinformationen zu „Consumer Culture, Modernity and Identity (ePub)“
This book offers analysis of articulation of consumer culture and modernity in everyday lives of people in a transnational framework. It pursues three broad themes: lifestyle choices and construction of modern identities; fashion and advertising; and subaltern concerns and moral subjectivities. It juxtaposes empirical studies with theoretical traditions in addressing questions such as: How do people imagine modernity and identity in consumer culture? What does modernity or ‘being modern’ mean to people in different societies? Are modernity and tradition antithetical to or develop an interface with each other? The chapters in the book trace manifestations and trajectories of consumer culture and modernity as they connect to develop a sense of renewed identity.
Autoren-Porträt
Nita Mathur is Professor of Sociology at the Indira Gandhi National Open University, New Delhi, India. She is the author of Cultural Rhythms in Emotions, Narratives and Dance, 2002 and editor of Santhal Worldview, 2001. Her research interests range from arts and lifestyles to emotions across cultures and indigenous vision. Currently she is working in the area of consumer culture, modernity and fashion in India.
Bibliographische Angaben
- 2013, 440 Seiten, Englisch
- Herausgegeben: Nita Mathur
- Verlag: Sage Publications
- ISBN-10: 8132118243
- ISBN-13: 9788132118244
- Erscheinungsdatum: 30.09.2013
Abhängig von Bildschirmgröße und eingestellter Schriftgröße kann die Seitenzahl auf Ihrem Lesegerät variieren.
eBook Informationen
- Dateiformat: ePub
- Größe: 1.35 MB
- Mit Kopierschutz
Sprache:
Englisch
Kopierschutz
Dieses eBook können Sie uneingeschränkt auf allen Geräten der tolino Familie lesen. Zum Lesen auf sonstigen eReadern und am PC benötigen Sie eine Adobe ID.
Kommentar zu "Consumer Culture, Modernity and Identity"
0 Gebrauchte Artikel zu „Consumer Culture, Modernity and Identity“
Zustand | Preis | Porto | Zahlung | Verkäufer | Rating |
---|
Schreiben Sie einen Kommentar zu "Consumer Culture, Modernity and Identity".
Kommentar verfassen