Durkheim, Bernard and Epistemology (PDF)
(Sprache: Englisch)
This title, first published in 1975, contains two complimentary studies by Paul Q. Hirst: the first based on Claude Bernard's theory of scientific knowledge, and the second concerning Emile Durkheim's attempt to provide a philosophical foundation for a...
sofort als Download lieferbar
eBook (pdf)
47.99 €
23 DeutschlandCard Punkte sammeln
- Lastschrift, Kreditkarte, Paypal, Rechnung
- Kostenloser tolino webreader
Produktdetails
Produktinformationen zu „Durkheim, Bernard and Epistemology (PDF)“
This title, first published in 1975, contains two complimentary studies by Paul Q. Hirst: the first based on Claude Bernard's theory of scientific knowledge, and the second concerning Emile Durkheim's attempt to provide a philosophical foundation for a scientific sociology in The Rules of Sociological Method. The author's primary concern is to answer the question: is Durkheim's theory of knowledge logically consistent and philosophically viable? His principal conclusion is that the epistemology developed in the Rules is an impossible one and that its inherent contradictions are proof that sociology as it is commonly understood can never be a scientific discipline.
Bibliographische Angaben
- Autor: Paul Q. Hirst
- 2010, 224 Seiten, Englisch
- Verlag: Taylor & Francis
- ISBN-10: 1136875719
- ISBN-13: 9781136875717
- Erscheinungsdatum: 01.11.2010
Abhängig von Bildschirmgröße und eingestellter Schriftgröße kann die Seitenzahl auf Ihrem Lesegerät variieren.
eBook Informationen
- Dateiformat: PDF
- Größe: 1.26 MB
- Mit Kopierschutz
- Vorlesefunktion
Sprache:
Englisch
Kopierschutz
Dieses eBook können Sie uneingeschränkt auf allen Geräten der tolino Familie lesen. Zum Lesen auf sonstigen eReadern und am PC benötigen Sie eine Adobe ID.
Kommentar zu "Durkheim, Bernard and Epistemology"
0 Gebrauchte Artikel zu „Durkheim, Bernard and Epistemology“
Zustand | Preis | Porto | Zahlung | Verkäufer | Rating |
---|
Schreiben Sie einen Kommentar zu "Durkheim, Bernard and Epistemology".
Kommentar verfassen