Economics today (PDF)
(Sprache: Englisch)
Das Standardwerk für Wirtschaftsgymnasien und Berufsmittelschulen, für Weiterbildungslehrgänge an Hochschulen und für eidgenössische Fachprüfungen erscheint Anfang August in der 8. Auflage. Neuheiten als Begleitmaterial:. EXKLUSIV: mit Simulationsmodell auf...
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Produktinformationen zu „Economics today (PDF)“
Das Standardwerk für Wirtschaftsgymnasien und Berufsmittelschulen, für Weiterbildungslehrgänge an Hochschulen und für eidgenössische Fachprüfungen erscheint Anfang August in der 8. Auflage. Neuheiten als Begleitmaterial:. EXKLUSIV: mit Simulationsmodell auf CD. Statistik-Office auf der VerlagshomepageAktualisiertes Begleitmaterial:. Animierte PowerPoint-Präsentationen. Reader (Zusammenstellung verschiedener Zeitungsartikel)Zur Simulation von wirtschaftlichen Entscheiden wird jedem Buch eine CD beigelegt. Mit dem Simulationsmodell der Schweizerischen Volkswirtschaft zeichnet sich die «Aktuelle Volkswirtschaftslehre» durch eine absolute Einzigartigkeit aus. Das Modell ermöglicht die Bearbeitung von volkswirtschaftlichen Themen unter Berücksichtigung der echten historischen Daten. So kann man sich in die Lage eines politischen Akteurs versetzen, sei das ein Bundesrat oder der Präsident der Nationalbank und beispielsweise Steuersätze oder Zinssätze ändern. Das Modell zeigt dann, welche Auswirkungen die Entscheidungen gehabt hätten. Das Simulationsmodell wird durch die Universität St.Gallen, Executive School und Peter Eisenhut bereitgestellt.Neuerungen im Buch:. Interviews mit Persönlichkeiten aus Politik und Wirtschaft. Exkurse über dieSpieltheorie und das Unternehmertum. Ausbau der Themen Eigentumsrechte und Finanzmärkte. Aktualisierungen des Textes, der Abbildungen und TabellenDie Interviews mit Persönlichkeiten aus Wirtschaft und Politik dienen als Bindeglied zwischen Theorie und Praxis und helfen den Lernenden bewusst zu machen, dass volkswirtschaftliches Know-how im realen Leben von grosser Bedeutung ist. Beibehalten wird auch in der Neuauflage der enge Bezug zu den Verhältnissen in der Schweiz, die Anknüpfungen an Alltagserfahrungen und die Ausrichtung auf konkrete Fragestellungen der Wirtschaftspolitik.Neu - analoge englische und französische AusgabeAb Januar 2009 können alle Kandidaten und Kandidatinnen ein Zeugnis mit dem Vermerk «Zweisprachige Matur» erwerben, wenn sie die Prüfungen in drei Fächern in einer zweiten Sprache ablegen - darunter auch im Fach «Wirtschaft». Damit wird Art. 17 der Verordnung über die Schweizerische Maturitätsprüfungvom 7. Dezember 1998 umgesetzt. Unter den bevorzugten Unterrichtssprachen werden gerade Englisch als «Lingua franca» des globalisierten Wirtschaftsraumes und Französisch als wichtige europäische Sprache eine herausragende Bedeutung einnehmen. Um dieser neuen Entwicklung frühzeitig Rechnung zu tragen, erscheint bereits die kommende Ausgabe der «Aktuellen Volkswirtschaftslehre» gleichzeitig in deutscher, englischer und französischer Sprache. Eine kompetente Übersetzung und die bewährte Anschaulichkeit in der Darstellung bilden die kongenialen Pendants zum erfolgreichen Standardwerk in deutscher Sprache.Alle drei Ausgaben erscheinen Anfang August 2008, rechtzeitig zum Beginn des neuen Ausbildungs- und Studienjahres.Bereits beim Erscheinen der 2. Auflage im Jahr 1998 lobte die Zeitschrift «Cash»:«Die Aktuelle Volkswirtschaftslehre ist auf dem besten Weg, ein Klassiker zu werden. Der Autor versteht es, mit viel didaktischem Geschick die Faszination der Wirtschaftspolitik zwischen zwei Buchdeckel zu verpacken. Das Lehrbuch besticht durch seine Anschaulichkeit und durch die Vielfalt der aktuellen Bezüge.»
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2 Price theory (p. 29-30)2.1 Demand: The basis of the purchase decision
What is it that determines the demanded quantity of a commodity? For example, what are the factors that determine whether you buy a new snowboard next winter? What can influence your desision to buy a snowboard?
There are a number of possible answers to this question:
• The price is, of course, important for the decision to buy.
• The perceived utility that you associate with a new snowboard is also a central factor.
• The price of other goods (for example, skis, ski-passes, computers) will also influence your decision to purchase.
• Your income (or your assets) will also be a limiting factor.
• Your expectations for the future could also play a role. Do you expect your income to increase in the near future, or that the price of snowboards will fall drastically?
As you can see, demand depends on a whole range of influencing variables. The difficulties that are associated with this can be seen from the following question: How does the demand for snowboards change if their prices fall, if rail travel and petrol become more expensive, if incomes fall, if carving becomes absolutely «in» and if more snow falls during the winter?
This question either cannot be answered or can only be answered with great difficulty. We can only recognise the effects of the individual influencing factors if we consider them separately. We therefore work on the assumption that only a single factor changes while all the others remain the same. This assumption is used very frequently in economic analysis and is referred to by the Latin expression «ceteris paribus» (all other things remaining the same). Let us thereby initially limit ourselves to the one of the most important influencing factors: the price of the commodity in question. The question that we ask ourselves is therefore: How does the demand
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for a commodity in terms of quantity change if the price of this commodity changes? For this purpose, consider for a moment how many bars of chocolate you would demand per month at a price of Fr. 8.–, Fr. 7.–, Fr. 6.–, Fr. 5.–, Fr. 4.–, Fr. 3.–, Fr. 2.–, Fr. 1.50, Fr. 1.–, Fr. –.50, Fr. 0.– per bar.
The demand can be shown graphically in a price/ quantity graph. The price of the commodity is shown along the vertical axis, while the quantity of the commodity in demand is shown along the horizontal axis.
At Point P1, the price is so high that no more chocolate is purchased. M1 indicates the quantity that cannot be exceeded, even if the chocolate is given as a gift (saturation quantity).
Experience shows that the quantity of a product that is in demand will normally increase as prices fall – ceteris paribus – and, vice-versa, will reduce as prices rise.
2.2 The shift of the demand curve
«The demand for motorcycles has increased in Switzerland!» This statement is imprecise. It could actually have two meanings: 1. The quantity in demand may have risen as a result of a reduction in price. In this case, we are moving ON the demand curve. We have already looked at this case earlier. 2. The quantity in demand could also, for example, have changed as a result of a change in needs – motorbikes are «in». We thereby leave the ceteris paribus clause that we used above. What does this mean with regard to the demand curve? If the demand has increased due to a change in needs, this means that the demander are demanding more than previously at the same price. The demand curve therefore SHIFTS to the right. Increased income could also produce this effect. What is the situation in the case of price changes of other goods? If, for example, cars became more expensive, this could also lead to a right shift of the demand curve for motorbikes. This reasoning is also correct if you assume that cars could be replaced by motorbikes.
Goods that can be replaced with other goods are referred to as substitution goods. Inveterate motorbike fans and car fans would, however, both dispute whether we are talking about substitution goods in this example! We will therefore provide some more indisputable examples: Butter and margarine, sugar and artificial sweetener, Henniez and Valser mineral water, a 750 cc Yamaha and a 750cc Suzuki. How would the prices of crash helmets, protective leather clothing and other accessories have to change to produce a right shift of the demand curve for motorbikes? Correct, they would have to fall. The examples listed are all complementary goods. Complementary goods are therefore goods that supplement one another and thereby belong together1. Pipes and tobacco, cars and tyres, Christmas trees and candles, printers and toners, sex and condoms.
The demand can be shown graphically in a price/ quantity graph. The price of the commodity is shown along the vertical axis, while the quantity of the commodity in demand is shown along the horizontal axis.
At Point P1, the price is so high that no more chocolate is purchased. M1 indicates the quantity that cannot be exceeded, even if the chocolate is given as a gift (saturation quantity).
Experience shows that the quantity of a product that is in demand will normally increase as prices fall – ceteris paribus – and, vice-versa, will reduce as prices rise.
2.2 The shift of the demand curve
«The demand for motorcycles has increased in Switzerland!» This statement is imprecise. It could actually have two meanings: 1. The quantity in demand may have risen as a result of a reduction in price. In this case, we are moving ON the demand curve. We have already looked at this case earlier. 2. The quantity in demand could also, for example, have changed as a result of a change in needs – motorbikes are «in». We thereby leave the ceteris paribus clause that we used above. What does this mean with regard to the demand curve? If the demand has increased due to a change in needs, this means that the demander are demanding more than previously at the same price. The demand curve therefore SHIFTS to the right. Increased income could also produce this effect. What is the situation in the case of price changes of other goods? If, for example, cars became more expensive, this could also lead to a right shift of the demand curve for motorbikes. This reasoning is also correct if you assume that cars could be replaced by motorbikes.
Goods that can be replaced with other goods are referred to as substitution goods. Inveterate motorbike fans and car fans would, however, both dispute whether we are talking about substitution goods in this example! We will therefore provide some more indisputable examples: Butter and margarine, sugar and artificial sweetener, Henniez and Valser mineral water, a 750 cc Yamaha and a 750cc Suzuki. How would the prices of crash helmets, protective leather clothing and other accessories have to change to produce a right shift of the demand curve for motorbikes? Correct, they would have to fall. The examples listed are all complementary goods. Complementary goods are therefore goods that supplement one another and thereby belong together1. Pipes and tobacco, cars and tyres, Christmas trees and candles, printers and toners, sex and condoms.
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Bibliographische Angaben
- Autor: Peter Eisenhut
- 2008, 1. Auflage, 288 Seiten, Englisch
- Verlag: Verlag Rüegger
- ISBN-10: 3725309078
- ISBN-13: 9783725309078
- Erscheinungsdatum: 01.08.2008
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