Fashion Myths / Kultur- und Medientheorie (PDF)
A Cultural Critique
(Sprache: Englisch)
Besides products and services multinational corporations also sell myths, values and immaterial goods. Such »meta-goods« (e.g. prestige, beauty, strength) are major selling points in the context of successful marketing and advertising. Fashion adverts draw...
sofort als Download lieferbar
eBook (pdf)
0.00 €
- Lastschrift, Kreditkarte, Paypal, Rechnung
- Kostenloser tolino webreader
Produktdetails
Produktinformationen zu „Fashion Myths / Kultur- und Medientheorie (PDF)“
Besides products and services multinational corporations also sell myths, values and immaterial goods. Such »meta-goods« (e.g. prestige, beauty, strength) are major selling points in the context of successful marketing and advertising. Fashion adverts draw on deeply rooted human values, ideals and desires such as values and symbols of social recognition, beautification and rejuvenation. Although the reference to such meta-goods is obvious to some consumers, their rootedness in philosophical theories of human nature is less apparent, even for the marketers and advertisers themselves. This book is of special interest for researchers and students in the fields of Cultural Studies, Media Studies, Marketing, Advertising, Fashion, Cultural Critique, Philosophy, Sociology, Anthropology and Psychology, and for anyone interested in the ways in which fashion operates.
Autoren-Porträt von Roman Meinhold
Roman Meinhold (Dr. phil., M.A.) is Director of the Guna Chakra Research Center, Assumption University, Bangkok. His areas of specialization include Cultural Critique, Philosophy of Art and Culture, and Applied Philosophy/Ethics.
Bibliographische Angaben
- Autor: Roman Meinhold
- 2014, 1. Auflage, 166 Seiten, Englisch
- Übersetzer: John Irons
- Verlag: Transcript Verlag
- ISBN-10: 3839424372
- ISBN-13: 9783839424377
- Erscheinungsdatum: 30.04.2014
Abhängig von Bildschirmgröße und eingestellter Schriftgröße kann die Seitenzahl auf Ihrem Lesegerät variieren.
eBook Informationen
- Dateiformat: PDF
- Größe: 0.70 MB
- Ohne Kopierschutz
Sprache:
Englisch
Family Sharing
eBooks und Audiobooks (Hörbuch-Downloads) mit der Familie teilen und gemeinsam genießen. Mehr Infos hier.
Kommentar zu "Fashion Myths / Kultur- und Medientheorie"
0 Gebrauchte Artikel zu „Fashion Myths / Kultur- und Medientheorie“
Zustand | Preis | Porto | Zahlung | Verkäufer | Rating |
---|
Schreiben Sie einen Kommentar zu "Fashion Myths / Kultur- und Medientheorie".
Kommentar verfassen