From Philosophy to Poetry (PDF)
TS Eliot's Study of Knowledge and Experience
(Sprache: Englisch)
In this text, Professor Child examines T.S. Eliot's relationship between his writing of poetry and his philosophical pursuits, in particular his lifelong occupation with the work of F.H. Bradley, Henri Bergson and William James. This account also considers...
sofort als Download lieferbar
eBook (pdf)
252.99 €
126 DeutschlandCard Punkte sammeln
- Lastschrift, Kreditkarte, Paypal, Rechnung
- Kostenloser tolino webreader
Produktdetails
Produktinformationen zu „From Philosophy to Poetry (PDF)“
In this text, Professor Child examines T.S. Eliot's relationship between his writing of poetry and his philosophical pursuits, in particular his lifelong occupation with the work of F.H. Bradley, Henri Bergson and William James. This account also considers the reception of Eliot's writing in philosophy and argues that the study of this work has significantly entered recent Eliot criticism. Overall, this volume provides a new reading of Eliot's famous poems, his literary criticism and social commentary.
Autoren-Porträt von Donald J. Childs
Professor of English at the University of Ottawa. His publications include: 'T.S. Eliot: Mystic, Son & Lover' (1997)
Bibliographische Angaben
- Autor: Donald J. Childs
- 2001, 1. Auflage, 234 Seiten, Englisch
- Verlag: Bloomsbury UK
- ISBN-10: 0567308820
- ISBN-13: 9780567308825
- Erscheinungsdatum: 01.06.2001
Abhängig von Bildschirmgröße und eingestellter Schriftgröße kann die Seitenzahl auf Ihrem Lesegerät variieren.
eBook Informationen
- Dateiformat: PDF
- Größe: 11 MB
- Mit Kopierschutz
Sprache:
Englisch
Kopierschutz
Dieses eBook können Sie uneingeschränkt auf allen Geräten der tolino Familie lesen. Zum Lesen auf sonstigen eReadern und am PC benötigen Sie eine Adobe ID.
Kommentar zu "From Philosophy to Poetry"
0 Gebrauchte Artikel zu „From Philosophy to Poetry“
Zustand | Preis | Porto | Zahlung | Verkäufer | Rating |
---|
Schreiben Sie einen Kommentar zu "From Philosophy to Poetry".
Kommentar verfassen