(Re-)Imagining New Media / Neue Perspektiven der Medienästhetik (PDF)
Techno-Imaginaries around 2000 and the case of "Piazza virtuale" (1992)
(Sprache: Englisch)
The late 20th century was a formative phase in the history of digital media culture. The introduction of "new media" was associated with promises for the future that still resonate today. This book brings together contributions that discuss key aspects of...
sofort als Download lieferbar
eBook (pdf)
32.09 €
16 DeutschlandCard Punkte sammeln
- Lastschrift, Kreditkarte, Paypal, Rechnung
- Kostenloser tolino webreader
Produktdetails
Produktinformationen zu „(Re-)Imagining New Media / Neue Perspektiven der Medienästhetik (PDF)“
The late 20th century was a formative phase in the history of digital media culture. The introduction of "new media" was associated with promises for the future that still resonate today. This book brings together contributions that discuss key aspects of the "imaginaries" surrounding new media in this epoch. The focus is on the works of the media artist group Van Gogh-TV, especially the historically very important interactive television project "Piazza virtuale" (1992).
The editors
PD Dr. Christoph Ernst is Research Assistant at the University of Bonn.
Prof. Dr. Jens Schröter is Professor of Media Studies at the University of Bonn.
Autoren-Porträt
PD Dr. Christoph Ernst is Research Assistant at the University of Bonn.Prof. Dr. Jens Schröter is Professor of Media Studies at the University of Bonn.
Bibliographische Angaben
- 2021, 1st ed. 2021, 170 Seiten, Englisch
- Herausgegeben: Christoph Ernst, Jens Schröter
- Verlag: Springer Fachmedien Wiesbaden
- ISBN-10: 3658328991
- ISBN-13: 9783658328993
- Erscheinungsdatum: 31.05.2021
Abhängig von Bildschirmgröße und eingestellter Schriftgröße kann die Seitenzahl auf Ihrem Lesegerät variieren.
eBook Informationen
- Dateiformat: PDF
- Größe: 3.81 MB
- Ohne Kopierschutz
- Vorlesefunktion
Sprache:
Englisch
Kommentar zu "(Re-)Imagining New Media / Neue Perspektiven der Medienästhetik"
0 Gebrauchte Artikel zu „(Re-)Imagining New Media / Neue Perspektiven der Medienästhetik“
Zustand | Preis | Porto | Zahlung | Verkäufer | Rating |
---|
Schreiben Sie einen Kommentar zu "(Re-)Imagining New Media / Neue Perspektiven der Medienästhetik".
Kommentar verfassen