When History and Faith Collide (PDF)
Studying Jesus
(Sprache: Englisch)
Hedrick explores the tension, or collision, that occurs when studying the Jesus of faith with the critical eye of historical scholarship. He outlines the nature of historical inquiry, gives a brief history of how scholars have understood Jesus, and...
sofort als Download lieferbar
eBook (pdf)
25.99 €
12 DeutschlandCard Punkte sammeln
- Lastschrift, Kreditkarte, Paypal, Rechnung
- Kostenloser tolino webreader
Produktdetails
Produktinformationen zu „When History and Faith Collide (PDF)“
Hedrick explores the tension, or collision, that occurs when studying the Jesus of faith with the critical eye of historical scholarship. He outlines the nature of historical inquiry, gives a brief history of how scholars have understood Jesus, and indentifies the essential issues confronting the reader of the New Testament Gospel accounts of Jesus: discrepancies, contradictions, and the differences as well as strong similarities among different writers.
Autoren-Porträt von Charles W. Hedrick
Charles W. Hedrick is Distinguished Professor of Religion Emeritus at Missouri State University. He is also the author of Parables as Poetic Fiction and Many Things in Parables.Bibliographische Angaben
- Autor: Charles W. Hedrick
- 2013, 200 Seiten, Englisch
- Verlag: Wipf and Stock Publishers
- ISBN-10: 1725232715
- ISBN-13: 9781725232716
- Erscheinungsdatum: 05.02.2013
Abhängig von Bildschirmgröße und eingestellter Schriftgröße kann die Seitenzahl auf Ihrem Lesegerät variieren.
eBook Informationen
- Dateiformat: PDF
- Größe: 35 MB
- Mit Kopierschutz
Sprache:
Englisch
Kopierschutz
Dieses eBook können Sie uneingeschränkt auf allen Geräten der tolino Familie lesen. Zum Lesen auf sonstigen eReadern und am PC benötigen Sie eine Adobe ID.
Kommentar zu "When History and Faith Collide"
0 Gebrauchte Artikel zu „When History and Faith Collide“
Zustand | Preis | Porto | Zahlung | Verkäufer | Rating |
---|
Schreiben Sie einen Kommentar zu "When History and Faith Collide".
Kommentar verfassen