Beyond Listening
Learning the Secret Language of Focus Groups
(Sprache: Englisch)
Kundenreaktionen sind von größter Bedeutung für alle Marketingprozesse - angefangen bei der Werbung bis hin zur Verpackung. Deshalb führen Marketingexperten in Amerika jährlich für etwa 1 Milliarde US Dollar über 150.000...
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Produktdetails
Produktinformationen zu „Beyond Listening “
Kundenreaktionen sind von größter Bedeutung für alle Marketingprozesse - angefangen bei der Werbung bis hin zur Verpackung. Deshalb führen Marketingexperten in Amerika jährlich für etwa 1 Milliarde US Dollar über 150.000 Focus Groups durch, um Emotionen, Motive und Einstellungen von Kunden und potentiellen Kunden zu einem bestehenden oder geplanten Produktkonzept zu explorieren. "Beyond Listening" befasst sich mit der besonderen Bedeutung von Focus Groups. Dabei handelt es sich um moderierte Gruppendiskussionen, die mit ausgewählten Kunden und Endverbrauchern geführt werden. Marketing- und Werbeprofis lernen hier, wie man Focus Groups einsetzt, um detaillierte Einblicke in das Kundenverhalten zu gewinnen, konkrete Kundenreaktionen aufzudecken, Meinungen und Anregungen zu sammeln, um so eine bessere Grundlage für künftige Entwicklungsentscheidungen zu gewinnen. Mit einer Fülle von Fallstudien zu verschiedenen Produkten, wie z.B. Altoids, Tropicana, Velcro, Maxwell House und Federal Express - um nur einige zu nennen.
Die Autoren sind anerkannte Experten auf diesem Gebiet. Bonnie Goebert, Inhaberin der Bonnie Goebert Company, ist eine führende Kapazität auf dem Gebiet der Focus Group Forschung. Sie kann auf 30 Jahre Erfahrung mit Fortune 1000 Unternehmen zurückgreifen, die sie in den Bereichen Markenidentität, Produktentwicklung, Erweiterung von Produktkategorien und Werbestrategien in nahezu allen Produktkategorien beraten hat. Co-Autorin Herma Rosenthal ist Chefin des Consultingunternehmens Writing Resource. Zu ihrem Kundenstamm gehören u.a. The New York Times, Discovery Communications und Children's Television Workshop.
Klappentext zu „Beyond Listening “
A groundbreaking guide to making one of marketing's most important resources more effectiveWhen kids in a Nabisco focus group told researchers that they always separated their Oreos before they ate them, the researchers recommended that the company develop a cookie that couldn't be taken apart. Fortunately, in this case, Nabisco didn't heed the researchers' advice. Each year, companies spend a billion dollars on focus groups designed to ferret out consumer motivation, and, according to expert Bonnie Goebert, in many cases they're throwing their money away. In this fascinating book, Goebert, a highly respected moderator with three decades of experience with focus groups, explains what's wrong with how companies use the information. More importantly, she draws on her own experiences with clients like the New York Times, Tropicana, Maxwell House, Colgate, Maybelline, Lipton, Federal Express, and scores of other prestigious accounts to provide simple clear-cut guidelines on how companies of just about any size can use focus groups to capture the hearts and minds of consumers.
Bonnie Goebert (Southampton, NY) heads her own focus group consulting firm.
Inhaltsverzeichnis zu „Beyond Listening “
Listening 101: The Value of Focus Groups.Choosing the Voices: Who Should--And Shouldn't--Be in Focus Groups.
Listening behind the Mirror: Who Should Be Listening.
Listening over the Fence: The Moderator's Role.
Total Hearing: The Art of Really Listening to Focus Groups.
Consumer's Rule: Seeing the Consumer's Perspective on Products.
Consumer Laments: Learning from Consumer Disappointment.
Brand Standing: Uncovering the True Identity of a Brand.
Lasting Bonds: The Emotional Attachment between Consumers and Brands.
A Brand for All Times: The Essence of Loyalty.
Brand Stewardship: The Strategies of Winning Brands.
Outside Pressure: Protecting Brands in a Changing Marketplace.
Have You Heard: Trends for the New Millennium.
Focusing In: A Few Final Thoughts about Focus Groups.
Index.
Autoren-Porträt von Bonnie Goebert
BONNIE GOEBERT is a leading expert in focus group research, with thirty years of experience working on brand identity, product development, category expansion, and promotion and advertising strategy with Fortune 1000 companies in virtually every product category. She heads The Bonnie Goebert Company, a qualitative research consulting firm.HERMA M. ROSENTHAL runs Writing Resource, an editorial consulting firm. Her clients have included The New York Times, Discovery Communications, and Children's Television Workshop. Rosenthal has written for Newsday, TV Guide, and Entertainment Weekly, among other publications.
Bibliographische Angaben
- Autor: Bonnie Goebert
- 2001, 1. Auflage, XVI, 224 Seiten, Maße: 16,7 x 22,4 cm, Gebunden, Englisch
- Verlag: Wiley & Sons
- ISBN-10: 0471395625
- ISBN-13: 9780471395621
Sprache:
Englisch
Rezension zu „Beyond Listening “
"...there are some useful observations about the limitations of focus groups..."(Marketing, 31 July 2003)
Pressezitat
"...there are some useful observations about the limitations of focus groups..." (Marketing, 31 July 2003)
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