Constructing Scientific Understanding through Contextual Teaching
(Sprache: Englisch)
Die Publikation basiert auf dem grundlegenden Kerngedanken, dass ein effektives akademisches Studium der sozialen Inklusion die Theorien, Perspektiven und analytischen Methoden der Schlüsseldisziplinen innerhalb der Sozialwissenschaften nutzen muss. Die...
Leider schon ausverkauft
Buch
- Lastschrift, Kreditkarte, Paypal, Rechnung
- Kostenlose Rücksendung
Produktdetails
Produktinformationen zu „Constructing Scientific Understanding through Contextual Teaching “
Die Publikation basiert auf dem grundlegenden Kerngedanken, dass ein effektives akademisches Studium der sozialen Inklusion die Theorien, Perspektiven und analytischen Methoden der Schlüsseldisziplinen innerhalb der Sozialwissenschaften nutzen muss. Die vorliegende Arbeit ist das Ergebnis der Zusammenarbeit von Autoren, die nicht nur in ganz unterschiedlichen Kulturen und Einrichtungen arbeiten und forschen, sondern die auch sehr unterschiedliche disziplinäre Hintergründe haben.
Klappentext zu „Constructing Scientific Understanding through Contextual Teaching “
This volume includes a selection of contributions to the 6th International Conference for the History of Science in Science Education held at the Carl-von-Ossietzky Universität Oldenburg in July 2006. The conference was devoted to discussing the function of historical contexts in science education. Some of the papers in this collection discuss this issue from a theoretical point of view, others describe practical teaching experiences; they cover examples from the fields of astronomy, biology, mathematics, and physics. Bringing them together should make manifest the potential of using historical contexts in science education, in particular in teaching not only science but also the nature of science.
Autoren-Porträt
Peter Heering's research focuses on the history of scientific experimental practice and the implementation of historical experiments in science teaching.Daniel Osewold works on the analysis of students' conceptions and the implementation of historical units in secondary physics teaching on the basis of the investigated students' conceptions. Both are working in the research group on Physics Education/History and Philosophy of Science at the physics institute of the Carl-von-Ossietzky Universität Oldenburg.
Bibliographische Angaben
- 2007, 346 Seiten, Maße: 15,1 x 21,3 cm, Kartoniert (TB), Englisch
- Ed. by Peter Heering and Daniel Osewold
- Herausgegeben: Peter Heering, Daniel Osewold
- Verlag: Frank & Timme
- ISBN-10: 3865961185
- ISBN-13: 9783865961181
- Erscheinungsdatum: 15.02.2007
Sprache:
Englisch
Kommentar zu "Constructing Scientific Understanding through Contextual Teaching"
0 Gebrauchte Artikel zu „Constructing Scientific Understanding through Contextual Teaching“
Zustand | Preis | Porto | Zahlung | Verkäufer | Rating |
---|
Schreiben Sie einen Kommentar zu "Constructing Scientific Understanding through Contextual Teaching".
Kommentar verfassen