Managing Change in Tourism
Creating Opportunities, Overcoming Obstacles
(Sprache: Englisch)
This book, edited by Peter Keller and Thomas Bieger, provides you an unique analytical framework for the management of change in tourism. It is based on the experience of a network of more than 300 researchers from around the world. Case studies and...
Leider schon ausverkauft
Buch (Kartoniert)
- Lastschrift, Kreditkarte, Paypal, Rechnung
- Kostenlose Rücksendung
Produktdetails
Produktinformationen zu „Managing Change in Tourism “
This book, edited by Peter Keller and Thomas Bieger, provides you an unique analytical framework for the management of change in tourism. It is based on the experience of a network of more than 300 researchers from around the world. Case studies and empirical research results deepen the analyses in the three dimensions of: drivers of change, change on destination level, change on company level. By this, the book is a substantial basis for studying change in tourism by scholars and practitioners as well as a resource for seminars and courses in the field.
Klappentext zu „Managing Change in Tourism “
Tourism more than other industries is subject to continuous change - not only due to new demand trends but also due to new developments in relevant environments like climate, local culture or consolidation of the travel industry. In addition, changes in tourism touch destination, intercompany and inner company structures.This book, edited by Peter Keller and Thomas Bieger, provides an unique analytical framework for the management of change in tourism. Case studies and empirical research results deepen the analyses in the three dimensions of:
- drivers of change
- change on destination level
- change on company level
By this, the book is a substantial basis for studying change in tourism by scholars and practitioners as well as a resource for seminars and courses in the field.
Autoren-Porträt
Thomas Bieger, Ordinarius für BWL mit besonderer Berücksichtigung der Tourismuswirtschaft und seit 1999 geschäftsführender Direktor des Instituts für öffentliche Dienstleistungen und Tourismus der Universität St. Gallen (IDT-HSG). Seit 2000 ist er Delegierter des Rektors für internationale Austauschprogramme. Im Zeitraum von 2003-05 war er Abteilungsvorstand (Dekan) der Betriebswirtschaftlichen Abteilung der Universität St.Gallen, und seit April 2005 ist er zum Prorektor der Universität St. Gallen ernannt worden. Peter K. Kellers Schreiben, Komponieren und Singen zeichnet die Liebe aus. In seinem "Institut für Persönlichkeitsentfaltung" wirkt er auch als Lebensberater, hält Workshops und erteilt Einzelunterricht zu den Themen, die er in seinen Büchern behandelt. Es gelingt ihm stets, schwierige Zusammenhänge einfach und humorvoll darzustellen, die Menschen zu begeistern und sie zum Handeln anzuregen.
Bibliographische Angaben
- 2010, X, 158 Seiten, mit Abbildungen, Maße: 15,8 x 23,8 cm, Kartoniert (TB), Englisch
- Herausgegeben: Thomas Bieger, Peter Keller
- Verlag: Erich Schmidt Verlag
- ISBN-10: 3503120661
- ISBN-13: 9783503120666
- Erscheinungsdatum: 17.02.2010
Sprache:
Englisch
Kommentar zu "Managing Change in Tourism"
0 Gebrauchte Artikel zu „Managing Change in Tourism“
Zustand | Preis | Porto | Zahlung | Verkäufer | Rating |
---|
Schreiben Sie einen Kommentar zu "Managing Change in Tourism".
Kommentar verfassen